NIX zonder ID.

NIX is de afspraak. Niet roken, niet drinken onder de 18 wordt inmiddels steeds breder gedragen als norm door ouders, horeca, sportclubs, supermarkten, scholen en iedereen die de jeugd een ...

Roorda haakt Last Minute in.

De inhaker behoort tot het wapenarsenaal van elk zichzelf respecterend merk. En voor het bureau is het altijd weer een feestje. Zoals tijdens het WK. Alles gaat aan de kant ...

Hoe ondernemend wilt ú adverteren?

Roorda kan meer dan reclame maken. Univé benutte ons talent deze keer met de ontwikkeling van het online platform: De Univé Ondernemersscan.  De ondernemersscan wordt geïntroduceerd met een TV commercial, ...

NIX gewonnen!

Dit jaar bezocht Roorda het SAN-gala met meerdere nominaties op zak. Hoewel wij hier hartstikke trots op zijn, zien we nominaties natuurlijk het liefst verzilverd. En gelukkig kwamen we niet ...

Nieuwe longen voor Roorda.

Jongeren van 18 jaar als doelgroep. Een mooiere kans om je online en digitale kwaliteiten te demonstreren kun je niet krijgen. Dus zogen we bij Roorda onze longen vol met ...

Roorda zegt JA tegen donorcampagne.

De donorcampagne is zo’n klant waar je als bureau moeiteloos een ledemaat voor afstaat om er voor te mogen werken. En dan gaat de deurbel en staan ze daar. Of ...

Roorda plukt de vruchten van Univé.

In een tijd waar alles om budgetten en kosten lijkt te draaien, kiest verzekeraar Univé juist voor de mensen. De mensen van Roorda. Niet na, maar al tíjdens de pitch ...

Zo houdt Roorda werk gezond.

Vakbond FNV strijdt al jaren voor de werknemers, zorgverzekeraar Menzis doet hetzelfde voor de gezondheid van Nederland. Een combinatie van beide partijen resulteert in een communicatieplatform en een collectieve zorgverzekering, ...

DJ van NIX?

De campagne NIX<18 heeft ook de brouwers op een idee gebracht. Met DJ en celebrity Armin van Buuren startte Heineken de campagne ‘Dance More Drink Slow’. Heineken gaat als brouwer ...

Roorda gooit met eten.

We willen het allemaal wel eens, maar we mogen het nooit. Lekker met eten gooien. Roorda vond dat het maar eens afgelopen moest zijn met het bederven van die lol ...

Roorda gaat niet ver.

Wuivende palmen, hangmatten op verlaten tropische stranden, gebronsde vrouwen in kleine bikini’s. Het had allemaal gekund. Maar Roorda draaide de eerste commercial voor D-reizen doodleuk in een woonwijk te Amstelveen. ...

Roorda is het bureau van NIX.

Dat we bij Roorda volop van de geneugten des levens genieten wil niet zeggen dat we het slecht voor hebben met de jeugd. Vandaar dat het hele bureau zich heeft ...

Roorda serveert de waarheid op tafel.

Onder de Nederlanders leven veel misvattingen over eten. Krijg je van varkensvlees puistjes? Is verse groente nou gezonder dan diepvriesgroente? Moet je appels schillen vanwege bestrijdingsmiddelen? Het is tijd voor ...

Na hard werken komt vakantie.

Bij Roorda wordt elke dag hard gewerkt. Wat niet wil zeggen dat we geen verstand hebben van vakantie. Vandaar dat D-reizen ons heeft gevraagd alle communicatie voor het D-reizen merk ...

Hoe gezond is de kantine van…

Marsen, Snickers, Mierzoete roze koeken, het is voorbij. Roorda zorgt met Eddy Zoëy dat schoolkantines vanaf nu echt gezond worden. Eddy en zijn cameraploeg gingen onverwacht de scholen binnen, samen ...

Ministerie van EZ haalt Roorda aan boord.

Vanuit het Ministerie van Economische Zaken kreeg Roorda de opdracht om de communicatie rond een wereldtop te organiseren. Het summit over de toekomst en het belang van onze oceanen voor ...

In memoriam: Erik Kruize 1958-2013.

Erik was een van de creatieve sterkhouders van ons reclamebureau. Goeie artdirector, heerlijk rotjoch, grootste output. De oogst mag er zijn: talloze geslaagde campagnes voor V&W, Bob Jij of Bob ...

Roorda is al klaar voor de zomer.

Waar zelfs de lente nog op zich laat wachten, is Roorda klaar voor de zomer. In navolging van de succesvolle januari campagne voor Achmea Health Centers, grijpen we de laatste ...

Klant is koning bij Roorda.

Een kroning, met een echte koning. Dat is toch de mooiste inhaakgelegenheid die je je kunt wensen. Zeker als je klanten zonder uitzondering koningen zijn. Daarom kwam RTL Boulevard langs ...

Havenbedrijf Amsterdam legt aan bij Roorda.

Alle nieuwe klanten zijn ons even lief. Maar soms meert er eentje aan waar je extra trots op bent. Havenbedrijf Amsterdam is zo’n klant. Meer een wereld op zich, dan zomaar ...

Direct Pay kan weer jaren verder.

Direct Pay zorgt dat je rekening wordt betaald. Ook als dat niet vanzelf gaat. Want alleen als je wordt betaald kun je door. Dat incasseren doet Direct Pay heel netjes. ...

Een zachte campagne met harde resultaten.

U kent ons favoriete kaasmerk natuurlijk om zijn bijzondere smaak en opvallende campagne. Fluweelzacht, als een zachte kus van Hanna Verboom. De resultaten van vorig jaar logen er niet om. 

Effectieve reclame op Europese schaal.

Een activerende campagne en een onthullende app voor Proefdiervrij hebben de Europese politiek overtuigd. Voortaan worden er geen proefdieren meer gebruik om cosmetica op te testen. Eindelijk gerechtigheid. Een mooier ...

Fles je vrienden met Roorda.

In opdracht van Het Ministerie VWS was het aan Roorda om een wetswijziging te communiceren. Vanaf 1 januari is het voor jongeren onder de 16 strafbaar om in het openbaar ...