Tijden veranderen. De OV-jaarkaart heet nu een ‘studentenreisproduct’ en binnenkort mogen MBO studenten die jonger zijn dan 18 jaar hier ook gebruik van maken. Zij kunnen dus gratis met het ...
Scholieren hebben in hun eindexamenjaar al genoeg aan hun hoofd. Roorda helpt ze daarom bij het maken van een gedegen plan voor de selectie en inschrijving voor hun vervolgopleiding. Dat doen we ...
Gedragsverandering begint met het goede voorbeeld geven. Of nog mooier: het goede voorbeeld belonen. Dat is precies wat de Fietsmodus doet. Jongeren die offline zijn op hun fiets worden met ...
Een van de taken van Waternet is zorgen dat iedere Amsterdammer drinkwater krijgt. Dat doen ze al een tijdje. Maar wat er gaat veranderen is dat iedereen zonder eigen watermeter ...
De nieuwe campagne staat in de steigers. Met als insteek: MBO studenten komen niet alleen om te leren, maar ook om je bedrijf te vernieuwen. Als eerste wapenfeit leverde Roorda ...
Voorkomen is beter dan genezen. Zeker wat roken betreft. Want wie niet met roken begint, hoeft er ook niet mee te stoppen. En dat scheelt niet alleen een hoop moeite, ...
Veiligheid op de werkvloer is belangrijk. Zeker voor bedrijven met risicovolle werkomstandigheden. Want je kan allerlei veiligheidsmaatregelen treffen zoals, brandalarmen, brandblussers en sprinklers, maar uiteindelijk zijn het de werknemers die ...
Pokémon Go is groot. Heel groot. En ook bij Roorda zijn we gek op het vangen van deze digitale beesten. Waar we minder gek op zijn is het vangen van ...
De zomer van 2016 biedt weer allerlei gelegenheden tot gezelligheid. Daarom zorgden we voor de nodige reminders om niet beschonken achter het stuur te kruipen. Roorda is natuurlijk vóór feestjes, ...
Hoe vind je de Last Minute die het beste bij je past? Dat is best lastig. Daarom bedacht Roorda, speciaal voor VakantieXperts, de Last Minute Proeverij. Zo konden klanten van ...
Roorda mocht een nieuw online platform ontwikkelen, waarop alle organisaties en stichtingen die zich inzetten tegen laaggeletterdheid informatie kunnen delen. Ook het logo van Tel Mee Met Taal is door ...
Je eigen keuzes mogen maken is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan studiekeuze, partnerkeuze of geloofsvrijheid. Vooral in gesloten gemeenschappen kunnen sommige mensen niet zichzelf zijn.
In deze campagne ...
Met zoveel alternatieven, waarom zien we dan toch zo veel jassen met bontkraagjes? Dat is de boodschap van deze pre-roll voor Bont voor Dieren. Ontwikkeld door studenten van de HKU en ...
De nieuwe commercial van D-reizen. Geen tranentrekker, maar wel een warme commercial. Letterlijk. Het gaat immers over zonvakanties. En het verzorgen van vakanties, daar blinkt D-reizen in uit. Zij verzorgen ...
Vanaf december 2015 vond u ons niet meer aan de Willem Fenegastraat 13.
Maar sinds 1 maart 2020 zijn we weer verhuisd:
Roorda Reclamebureau
Gillis van Ledenberchstraat 108
1051VE Amsterdam
Middenin de Frederik Hendrikbuurt in ...
In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept ...
Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...
Zoals u weet zit Roorda nooit om een mening verlegen. Of het nu over het koningshuis, Sabia Boulahrouz of radicaliserende moslim jongeren gaat.
Roorda heeft niet alleen een mening maar denkt ook mee over ...
Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...
Stel je maakt een radiocommercial voor vanAnaarBeter, zorg je dan:
A. voor een leuk concept
A. voor een heldere boodschap,
of;
A. iets dat opvalt
Juist! Antwoord A, want dat leidt naar beter. Luister zelf maar:
We zijn niet zo van het pochen, maar dit moet er toch echt even uit. Met onze 18-jarigen social campagne voor Donor hebben we een Cannes Lions shortlist nominatie te ...
Bij Roorda gaan wij nooit lastige opdrachten uit de weg. Dus zei Creatief Directeur Joeri Jansen meteen JA tegen wellicht de moeilijkste opdracht die je vandaag de dag zou kunnen ...
Roorda verwelkomt niet alleen een paar mooie nieuwe klanten. We nemen ook wel eens afscheid. In dit geval van ons eigen gezicht. We hebben namelijk een hele nieuwe smoel voor ...
Sex in de reclame is bijna ouder dan sex zelf. En een dankbaar onderwerp dat de gemoederen altijd weer in beweging brengt. Ook bij Roorda. Creatief Directeur Joeri werd dan ...