Roorda brengt MBO studenten met het OV

Tijden veranderen. De OV-jaarkaart heet nu een ‘studentenreisproduct’ en binnenkort mogen MBO studenten die jonger zijn dan 18 jaar hier ook gebruik van maken. Zij kunnen dus gratis met het ...

Roorda helpt studenten zonder plan

Scholieren hebben in hun eindexamenjaar al genoeg aan hun hoofd. Roorda helpt ze daarom bij het maken van een gedegen plan voor de selectie en inschrijving voor hun vervolgopleiding. Dat doen we ...

Goed gedrag moet je belonen.

Gedragsverandering begint met het goede voorbeeld geven. Of nog mooier: het goede voorbeeld belonen. Dat is precies wat de Fietsmodus doet. Jongeren die offline zijn op hun fiets worden met ...

Waterpret bij Roorda

Een van de taken van Waternet is zorgen dat iedere Amsterdammer drinkwater krijgt. Dat doen ze al een tijdje. Maar wat er gaat veranderen is dat iedereen zonder eigen watermeter ...

Stage lopen via Roorda

De nieuwe campagne staat in de steigers. Met als insteek: MBO studenten komen niet alleen om te leren, maar ook om je bedrijf te vernieuwen. Als eerste wapenfeit leverde Roorda ...

Roorda deelt geen peuken

Voorkomen is beter dan genezen. Zeker wat roken betreft. Want wie niet met roken begint, hoeft er ook niet mee te stoppen. En dat scheelt niet alleen een hoop moeite, ...

Roorda geeft veilig werken een gezicht

Veiligheid op de werkvloer is belangrijk. Zeker voor bedrijven met risicovolle werkomstandigheden. Want je kan allerlei veiligheidsmaatregelen treffen zoals, brandalarmen, brandblussers en sprinklers, maar uiteindelijk zijn het de werknemers die ...

Don’t catch ‘em all

Pokémon Go is groot. Heel groot. En ook bij Roorda zijn we gek op het vangen van deze digitale beesten. Waar we minder gek op zijn is het vangen van ...

Geen zomer zonder BOB

De zomer van 2016 biedt weer allerlei gelegenheden tot gezelligheid. Daarom zorgden we voor de nodige reminders om niet beschonken achter het stuur te kruipen. Roorda is natuurlijk vóór feestjes, ...

Roorda gaat over de tong

Hoe vind je de Last Minute die het beste bij je past? Dat is best lastig. Daarom bedacht Roorda, speciaal voor VakantieXperts, de Last Minute Proeverij. Zo konden klanten van ...

Roorda <3 taal

Roorda mocht een nieuw online platform ontwikkelen, waarop alle organisaties en stichtingen die zich inzetten tegen laaggeletterdheid informatie kunnen delen. Ook het logo van Tel Mee Met Taal is door ...

pratenoverjouwkeuzes.nl: taboes doorbreken.

Je eigen keuzes mogen maken is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan studiekeuze, partnerkeuze of geloofsvrijheid. Vooral in gesloten gemeenschappen kunnen sommige mensen niet zichzelf zijn. In deze campagne ...

Roorda en studenten tegen martelmode.

Met zoveel alternatieven, waarom zien we dan toch zo veel jassen met bontkraagjes? Dat is de boodschap van deze pre-roll voor Bont voor Dieren. Ontwikkeld door studenten van de HKU en ...

Roorda maakt zich druk om niets.

De nieuwe commercial van D-reizen. Geen tranentrekker, maar wel een warme commercial. Letterlijk. Het gaat immers over zonvakanties. En het verzorgen van vakanties, daar blinkt D-reizen in uit. Zij verzorgen ...

Roorda was verhuisd.

Vanaf december 2015 vond u ons niet meer aan de Willem Fenegastraat 13. Maar sinds 1 maart 2020 zijn we weer verhuisd: Roorda Reclamebureau Gillis van Ledenberchstraat 108 1051VE Amsterdam Middenin de Frederik Hendrikbuurt in ...

Ben je Bob, zeg het hardop!

In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept ...

Weer NIX.

Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...

Nieuws in het nieuws.

Zoals u weet zit Roorda nooit om een mening verlegen. Of het nu over het koningshuis, Sabia Boulahrouz of radicaliserende moslim jongeren gaat. Roorda heeft niet alleen een mening maar denkt ook mee over ...

Roorda trekt de stekker eruit.

Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...

Roorda helpt je op weg.

Stel je maakt een radiocommercial voor vanAnaarBeter, zorg je dan:   A. voor een leuk concept A. voor een heldere boodschap, of; A. iets dat opvalt   Juist! Antwoord A, want dat leidt naar beter. Luister zelf maar:

Roorda doet sociaal in Cannes.

We zijn niet zo van het pochen, maar dit moet er toch echt even uit. Met onze 18-jarigen social campagne voor Donor hebben we een Cannes Lions shortlist nominatie te ...

Creativiteit als wapen tegen radicalisme.

Bij Roorda gaan wij nooit lastige opdrachten uit de weg. Dus zei Creatief Directeur Joeri Jansen meteen JA tegen wellicht de moeilijkste opdracht die je vandaag de dag zou kunnen ...

Roorda neemt afscheid van Roorda.

Roorda verwelkomt niet alleen een paar mooie nieuwe klanten. We nemen ook wel eens afscheid. In dit geval van ons eigen gezicht. We hebben namelijk een hele nieuwe smoel voor ...

Sexy volgens Roorda.

Sex in de reclame is bijna ouder dan sex zelf. En een dankbaar onderwerp dat de gemoederen altijd weer in beweging brengt. Ook bij Roorda. Creatief Directeur Joeri werd dan ...