Met zoveel alternatieven, waarom zien we dan toch zo veel jassen met bontkraagjes? Dat is de boodschap van deze pre-roll voor Bont voor Dieren. Ontwikkeld door studenten van de HKU en ...
De nieuwe commercial van D-reizen. Geen tranentrekker, maar wel een warme commercial. Letterlijk. Het gaat immers over zonvakanties. En het verzorgen van vakanties, daar blinkt D-reizen in uit. Zij verzorgen ...
Vanaf vandaag vindt u ons niet meer aan de Willem Fenegastraat 13. We hebben een nog mooiere plek gevonden met nog mooiere buren.
Een paar minuten lopen vanaf CS ligt achter het spoor De ...
In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept ...
Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...
Zoals u weet zit Roorda nooit om een mening verlegen. Of het nu over het koningshuis, Sabia Boulahrouz of radicaliserende moslim jongeren gaat.
Roorda heeft niet alleen een mening maar denkt ook mee over ...
Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...
Stel je maakt een radiocommercial voor vanAnaarBeter, zorg je dan:
A. voor een leuk concept
A. voor een heldere boodschap,
of;
A. iets dat opvalt
Juist! Antwoord A, want dat leidt naar beter. Luister zelf maar:
We zijn niet zo van het pochen, maar dit moet er toch echt even uit. Met onze 18-jarigen social campagne voor Donor hebben we een Cannes Lions shortlist nominatie te ...
Bij Roorda gaan wij nooit lastige opdrachten uit de weg. Dus zei Creatief Directeur Joeri Jansen meteen JA tegen wellicht de moeilijkste opdracht die je vandaag de dag zou kunnen ...
Roorda verwelkomt niet alleen een paar mooie nieuwe klanten. We nemen ook wel eens afscheid. In dit geval van ons eigen gezicht. We hebben namelijk een hele nieuwe smoel voor ...
Sex in de reclame is bijna ouder dan sex zelf. En een dankbaar onderwerp dat de gemoederen altijd weer in beweging brengt. Ook bij Roorda. Creatief Directeur Joeri werd dan ...
Voor de volgende fase van de NIX campagne besloten we onze creativiteit te gebruiken om ouders van jonge kinderen te inspireren. In 3 nieuwe films zien zij hoe andere ouders ...
Binnen roken is smerig. Overal. Dus ook in kleine café’s. Tot nu toe ontsprongen zij de dans, maar nu is het ook daar echt afgelopen. Een vervelende boodschap. Voor een ...
Normaal schrijven we zelf altijd de weloverwogen, intelligente, spitsvondige, en geniale teksten bij Roorda. Maar voor deze keer laten we die eer graag aan de Esprix-jury:
“Gedragsverandering omtrent alcoholconsumptie lijkt doorgaans ...
Zelf wilden ze blijkbaar ook verbetering, dus koos de overheid er na een aanbesteding voor om Roorda de nieuwe VanAnaarBeter-campagnes te laten maken. Wij zijn er ontzettend blij mee. Niet ...
Thuiszorg instelling Aafje uit Rotterdam denkt aan haar klanten. Altijd. Dus ook nu er zoveel te doen is rond de veranderingen in de zorg. Of beter gezegd, júist nu er ...
Dat 18 jarigen moeilijk te beïnvloeden zijn is geen geheim. Daarom pakten we deze ongrijpbare groep voor de nieuwe donorcampagne aan via populaire influencers.
Voorafgaand aan het creatieve proces testten we ...
We waren bij Roorda al een tijdje overtuigd dat onze NIX18 campagne een positief effect op het gedrag en de houding van de doelgroep zou hebben. En nu blijkt dat ...
Het harde werken van afgelopen jaar is niet onopgemerkt gebleven. In ieder geval niet door het bestuur van de SpinAwards. Roorda zit erbij. De campagne van het Ministerie VWS & ...
Eigenlijk zat ‘ie er ook wel een beetje aan te komen: BOB. Terug bij Roorda. Het bureau dat 10 jaar geleden al serieuze resultaten voor hem boekte. Wij zijn blij ...
Het gaat goed met NIX18. Na ruim een jaar campagne voeren is Nederland bekend met NIX18, weet men waar het voor staat, vindt men NIX normaal en handelen ouders en ...
Bij Roorda houden we niet van vakantie. Wij houden van werken. Wat niet wil zeggen dat we geen idee hebben wat vakantiegangers belangrijk vinden: de zekerheid van het mooiste plekje ...
In 2014 bedacht Roorda het Donorjournaal als eerste online live-uitzending via het Google Display Netwerk. We bedachten en maakten de content voor het journaal, we produceerden het en we stelden ...