Weer NIX.

Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...

Nieuws in het nieuws.

Zoals u weet zit Roorda nooit om een mening verlegen. Of het nu over het koningshuis, Sabia Boulahrouz of radicaliserende moslim jongeren gaat. Roorda heeft niet alleen een mening maar denkt ook mee over ...

Roorda trekt de stekker eruit.

Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...

Roorda helpt je op weg.

Stel je maakt een radiocommercial voor vanAnaarBeter, zorg je dan:   A. voor een leuk concept A. voor een heldere boodschap, of; A. iets dat opvalt   Juist! Antwoord A, want dat leidt naar beter. Luister zelf maar:

Roorda doet sociaal in Cannes.

We zijn niet zo van het pochen, maar dit moet er toch echt even uit. Met onze 18-jarigen social campagne voor Donor hebben we een Cannes Lions shortlist nominatie te ...

Creativiteit als wapen tegen radicalisme.

Bij Roorda gaan wij nooit lastige opdrachten uit de weg. Dus zei Creatief Directeur Joeri Jansen meteen JA tegen wellicht de moeilijkste opdracht die je vandaag de dag zou kunnen ...

Roorda neemt afscheid van Roorda.

Roorda verwelkomt niet alleen een paar mooie nieuwe klanten. We nemen ook wel eens afscheid. In dit geval van ons eigen gezicht. We hebben namelijk een hele nieuwe smoel voor ...

Sexy volgens Roorda.

Sex in de reclame is bijna ouder dan sex zelf. En een dankbaar onderwerp dat de gemoederen altijd weer in beweging brengt. Ook bij Roorda. Creatief Directeur Joeri werd dan ...

Roorda daagt ouders uit creatief te zijn.

Voor de volgende fase van de NIX campagne besloten we onze creativiteit te gebruiken om ouders van jonge kinderen te inspireren. In 3 nieuwe films zien zij hoe andere ouders ...

Roorda schrijft geschiedenis in teer.

Binnen roken is smerig. Overal. Dus ook in kleine café’s. Tot nu toe ontsprongen zij de dans, maar nu is het ook daar echt afgelopen. Een vervelende boodschap. Voor een ...

Roorda wint de Zilveren Esprix voor NIX.

Normaal schrijven we zelf altijd de weloverwogen, intelligente, spitsvondige, en geniale teksten bij Roorda. Maar voor deze keer laten we die eer graag aan de Esprix-jury: “Gedragsverandering omtrent alcoholconsumptie lijkt doorgaans ...

VanAnaarBeter kiest Roorda.

Zelf wilden ze blijkbaar ook verbetering, dus koos de overheid er na een aanbesteding voor om Roorda de nieuwe VanAnaarBeter-campagnes te laten maken. Wij zijn er ontzettend blij mee. Niet ...

Roorda helpt Aafje, Aafje helpt thuis.

Thuiszorg instelling Aafje uit Rotterdam denkt aan haar klanten. Altijd. Dus ook nu er zoveel te doen is rond de veranderingen in de zorg. Of beter gezegd, júist nu er ...

Roorda laat influencers 18 jarigen influencen.

Dat 18 jarigen moeilijk te beïnvloeden zijn is geen geheim. Daarom pakten we deze ongrijpbare groep voor de nieuwe donorcampagne aan via populaire influencers. Voorafgaand aan het creatieve proces testten we ...

Noem het maar NIX.

We waren bij Roorda al een tijdje overtuigd dat onze NIX18 campagne een positief effect op het gedrag en de houding van de doelgroep zou hebben. En nu blijkt dat ...

And the SpinAwards nominees are…

Het harde werken van afgelopen jaar is niet onopgemerkt gebleven. In ieder geval niet door het bestuur van de SpinAwards. Roorda zit erbij. De campagne van het Ministerie VWS & ...

Een account waar je mee thuis kunt komen.

Eigenlijk zat ‘ie er ook wel een beetje aan te komen: BOB. Terug bij Roorda. Het bureau dat 10 jaar geleden al serieuze resultaten voor hem boekte. Wij zijn blij ...

NIX nieuws.

Het gaat goed met NIX18. Na ruim een jaar campagne voeren is Nederland bekend met NIX18, weet men waar het voor staat, vindt men NIX  normaal en handelen ouders en ...

Roorda. Gereserveerd voor D-reizen.

Bij Roorda houden we niet van vakantie. Wij houden van werken. Wat niet wil zeggen dat we geen idee hebben wat vakantiegangers belangrijk vinden: de zekerheid van het mooiste plekje ...

Meer Nederlanders zeggen JA.

In 2014 bedacht Roorda het Donorjournaal als eerste online live-uitzending via het Google Display Netwerk. We bedachten en maakten de content voor het journaal, we produceerden het en we stelden ...

Afspraak = Afspraak.

2014 was alweer het tweede jaar voor onze campagne van NIX. Een jaar waarin grote stappen zijn gemaakt in zowel houding en gedrag. Steeds meer ouders maken de afspraak van ...

Jongeren vinden het al snel nix.

Jongeren. Niet de makkelijkste doelgroep. Vooral niet als je begrip van ze wil voor de beperkingen die je ze oplegt. Niet roken en niet drinken voor je 18e doe je ...