Roorda brengt jongeren lachend in veiligheid

Jongeren zijn vooral druk met de leuke dingen in het leven en hebben vaak een lager risico perceptie. Bij het ontvangen van een NL-Alert zien ze niet altijd de noodzaak om het advies op te volgen. Het gevaar is vaak niet direct zichtbaar, waardoor ze de risico’s verkeerd inschatten en aannemen dat het advies voor hen niet relevant is. In deze campagne laten we jongeren zien die het NL-Alert juist wel opvolgen. Hoe onhandig het moment of de situatie ook is.

Video poster: NL-Alert - Muis
Bekijk Video

Tijdens co-creatie sessies met de doelgroep hebben we inspiratie opgedaan voor de meest humoristische en ongemakkelijke NL-Alert momenten. Uit eerder onderzoek blijkt namelijk: humor werkt. Het maakt de boodschap aansprekender en vergroot de urgentie.

Daarom kiezen we, ondanks de serieuze context, ook in deze campagne voor een humoristische aanpak die rampscenario’s mijdt, positieve emoties benadrukt en de sociale norm laat zien.