
Jorn Slotboom
Designer / Art Director
Jorn Slotboom heeft o.a. meegewerkt aan:
Roorda verspreidt kennis via quiz
Jongvolwassenen die zich tegen HPV willen beschermen, kunnen via www.hpvafspraak.nl een afspraak plannen bij de GGD. Helaas is deze doelgroep niet of nauwelijks bekend met HPV en de grote kans op besmetting. ...
Roorda Nie Appen
Mensen realiseren zich vaak niet dat dagelijkse berichtjes zoals ‘Ben je al onderweg?’ voor onveilige situaties kunnen zorgen voor hun geliefden, vrienden of collega’s. In de campagne laten we zien ...
Roorda maakt morgen mee
In de samenleving van nu zijn mensen op zoek naar houvast. Een grote groep mensen maakt zich zorgen. Over hun eigen toekomst en dat van hun geliefden, over onze maatschappij, ...
Roorda strijdt tegen 6 soorten kanker
Behalve meisjes ontvangen nu ook jongens een uitnodiging voor een vaccinatie tegen HPV-kanker. Omdat het vaccin het beste werkt voordat iemand in aanraking komt met het virus, gaat de vaccinatieleeftijd ...
Roorda viert de feestdagen Dranquilo
Steeds meer mensen slaan een rondje over. En dat is goed nieuws want de ambities van het Nationaal Preventie akkoord zijn niet mis: een grote afname in het aantal problematische ...
Roorda en Glen Faria schenken niks deze kerst
In ‘FF NIKS’ zingt Glen liefdevol hoe hij zijn zoon Jaïr 17 jaar lang zag opgroeien. Zijn zoon is ouder geworden voor zijn 18e verjaardag schenkt hij nog even geen champagne ...
Roorda en Goldband houden het hoofd koel
Nu alle kroegen en terrassen weer open zijn houdt BOB het hoofd koel en brengt iedereen weer veilig thuis. Om feestgangers eraan te herinneren dat in het verkeer BOB de ...
Roorda maakt wensen en grenzen bespreekbaar
Om jongeren te motiveren hun seksuele wensen en grenzen bespreekbaar te maken lanceren ministerie van VWS en Sense de campagne “Zin? Lekker? Fijn? Door samen het gesprek te voeren over ...
Roorda maakt het verschil voor YACHT
In een wereld waarin verandering de enige constante is, zijn er professionals nodig die zaken echt in beweging krijgen en verandering realiseren. Dat is precies wat Yacht belooft: professionals en organisaties die ...
Roorda maakt je fit op jouw manier
Iedereen kan een stap of stapje zetten naar een gezondere leefstijl. Maar wat voor de één werkt, werkt vaak niet voor de ander – en omgekeerd. Om heel Nederland te ...
Roorda checkt de snelheid
Te hard rijden is gevaarlijk. Het is een belangrijke oorzaak van verkeersongelukken, en ieder ongeluk is er één teveel. Uit onderzoek blijkt dat mensen regelmatig ongemerkt te hard rijden.
Daarom introduceert Roorda ...
Roorda gaat dranquilo
De meeste mensen weten wel dat het gezonder is om bewust om te gaan met alcohol. Toch is het niet altijd eenvoudig om dat ook daadwerkelijk te doen, bijvoorbeeld door ...
Roorda gaat voor puur
Met ‘PUUR’ lanceert de Rijksoverheid voor het eerst in tien jaar weer een landelijke campagne om te stoppen met roken. De campagne is een afspraak in het Nationaal Preventieakkoord, dat ...
Roorda gaat AAN in het donker
In 2009 ontwikkelde Roorda in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de campagne ‘Ik val op’ waarin fietsers gemotiveerd werden om hun licht aan te zetten. Na ruim ...
Roorda en Menzis starten een beweging
In tijden als deze blijkt hoe belangrijk vitaliteit en een goede weerstand zijn.Voor Menzis niets nieuws want voor Menzis staat ‘leefkracht’ altijd al voorop. Leefkracht staat voor gezond zijn en ...
Roorda lanceert CoronaMelder App
Het is zover. De veelbesproken CoronaMelder app kan vanaf 10 oktober eindelijk door heel Nederland worden gebruikt. Om zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren de app te downloaden en te gebruiken ...
Roorda doet mee met MDT
MDT is de afkorting van maatschappelijke diensttijd. Jongeren tussen de 14 en 27 jaar kunnen kiezen uit verschillende activiteiten en projecten. Van een sportactiviteit organiseren tot meedenken over het klimaat. ...
Roorda support de verandering
Het leven zit vol verandering. Van bruiloft tot scheiding, van huur naar koop, en van eigen baas worden tot ontslag: het heeft invloed op je belastingen. In de campagne roept ...
Roorda werkt alleen samen tegen corona
Het doel van deze Nationale corona campagne is om Nederland helderheid te geven omtrent de meest recente corona maatregelen en handelingsperspectieven te bieden die bijdragen aan het beperken van de ...
Roorda werkt thuis
Nu het Corona virus steeds meer om zich heen grijpt gaan we met elkaar een moeilijke, onzekere periode tegemoet. Aangezien bij Roorda de gezondheid van onze opdrachtgevers, collega’s en partners ...
Roorda viert Goud & Nieuw
Jaarlijks vallen er veel vuurwerkslachtoffers. De meeste slachtoffers zijn jongens van 15 tot 25 jaar, en één van de meest voorkomende verwondingen is oogletsel. Dit is echter goed te voorkomen ...
Roorda zingt deze kerst hardop
De feestdagen staan weer voor deur. Dat betekent familie, vrienden, borrels en kerstdiners. Kortom: één en al gezelligheid. Maar ook een tijd waar de alcohol al snel gemakkelijk en rijkelijk ...
Roorda + Menzis = SamenGezond
Nederland gezonder maken, daar doet Roorda graag aan mee, zeker als de initiatiefnemer onze kakelverse klant Menzis is. Met deze nieuwe campagne zet Menzis in op het bekender maken van ...
Roorda helpt de kleine ondernemer
Voor veel kleine ondernemers is het doen van de btw-aangifte een relatief grote opgave. Dat beseft de Belastingdienst ook. Daarom hebben zij er werk van gemaakt, met btw-vrijstelling. Aan Roorda ...
Roorda helpt zwangere stoppers
Stoppen met roken valt niet mee. Als je zwanger bent, heb je een extra goede reden om te stoppen met roken. Stoppen is dan pas het begin. Volhouden niet te ...
Roorda voor het eerst in aanraking met Justitie
In eerste instantie waren wij best verrast toen twee officieren van justitie bij Roorda solliciteerden voor een stage. Uiteindelijk bleek het een zeer slimme infiltratie techniek om bij Roorda een ...
Roorda geeft Tempo-Team een nieuw smoel
Volgens Tempo Team moet je werk minstens zo leuk zijn als de rest van je leven. Werk is geen to-do lijstje dat je elke dag met tegenzin afstreept. Werk is ...
Roorda helpt beginnende ondernemers
We zijn begonnen! Onze eerste campagne voor de Belastingdienst is een feit en helpt beginnende ondernemers beginnersfouten te voorkomen.
In de eerste drie jaar maken ondernemers/zzp-ers de meeste fouten met aangiftes ...
Roorda trakteert op NIX
Als ouder van een puber spendeer je steeds minder momenten met je dochter of zoon. Toch blijven deze momenten ontzettend belangrijk om het bijvoorbeeld even over NIX te hebben.
NIX18 wil ...
Roorda helpt Tempo-Team aan vaste banen
Voor tijdelijke krachten ga je natuurlijk naar Tempo-Team. Dat is niks nieuws. Maar ook als je vast personeel zoekt kun je de werving & selectie met een gerust hart aan ...
Roorda haalt het acht uur journaal
Onze billboards langs de snelweg zijn u vast niet ontgaan. Mocht u toch nog hardnekkig aan het appen zijn bij het passeren van ons werk, kijk dan even naar het acht uur journaal ...
Roorda maakt campagne die nergens over gaat
Bij Roorda maken we vaak campagnes die ergens over gaan. Maar het is ook wel eens lekker om een campagne te maken die helemaal nergens over gaat. En dat is ...
Van A naar Beter, via Roorda
Van A naar Beter probeert mensen zo goed mogelijk te informeren over aanstaande wegwerkzaamheden. Zo voorkom je grote vertraging. Maar dan moeten mensen niet vergeten om op de site te ...
Roorda vecht voor een Bijbaan
Hoeveel uur mag je werken? Hoelang mag je pauze houden? Wat is het minimumloon? Veel tieners weten geen antwoord op deze vragen wanneer zij aan een bijbaantje beginnen. Hoog tijd ...
Roorda brengt MBO studenten met het OV
Tijden veranderen. De OV-jaarkaart heet nu een ‘studentenreisproduct’ en binnenkort mogen MBO studenten die jonger zijn dan 18 jaar hier ook gebruik van maken. Zij kunnen dus gratis met het ...
Roorda helpt studenten zonder plan
Scholieren hebben in hun eindexamenjaar al genoeg aan hun hoofd. Roorda helpt ze daarom bij het maken van een gedegen plan voor de selectie en inschrijving voor hun vervolgopleiding. Dat doen we ...
Goed gedrag moet je belonen.
Gedragsverandering begint met het goede voorbeeld geven. Of nog mooier: het goede voorbeeld belonen. Dat is precies wat de Fietsmodus doet. Jongeren die offline zijn op hun fiets worden met ...
Waterpret bij Roorda
Een van de taken van Waternet is zorgen dat iedere Amsterdammer drinkwater krijgt. Dat doen ze al een tijdje. Maar wat er gaat veranderen is dat iedereen zonder eigen watermeter ...
Stage lopen via Roorda
De nieuwe campagne staat in de steigers. Met als insteek: MBO studenten komen niet alleen om te leren, maar ook om je bedrijf te vernieuwen. Als eerste wapenfeit leverde Roorda ...
Roorda deelt geen peuken
Voorkomen is beter dan genezen. Zeker wat roken betreft. Want wie niet met roken begint, hoeft er ook niet mee te stoppen. En dat scheelt niet alleen een hoop moeite, ...
Roorda geeft veilig werken een gezicht
Veiligheid op de werkvloer is belangrijk. Zeker voor bedrijven met risicovolle werkomstandigheden. Want je kan allerlei veiligheidsmaatregelen treffen zoals, brandalarmen, brandblussers en sprinklers, maar uiteindelijk zijn het de werknemers die ...
Don’t catch ‘em all
Pokémon Go is groot. Heel groot. En ook bij Roorda zijn we gek op het vangen van deze digitale beesten. Waar we minder gek op zijn is het vangen van ...
Geen zomer zonder BOB
De zomer van 2016 biedt weer allerlei gelegenheden tot gezelligheid. Daarom zorgden we voor de nodige reminders om niet beschonken achter het stuur te kruipen. Roorda is natuurlijk vóór feestjes, ...
Roorda gaat over de tong
Hoe vind je de Last Minute die het beste bij je past? Dat is best lastig. Daarom bedacht Roorda, speciaal voor VakantieXperts, de Last Minute Proeverij. Zo konden klanten van ...
Roorda <3 taal
Roorda mocht een nieuw online platform ontwikkelen, waarop alle organisaties en stichtingen die zich inzetten tegen laaggeletterdheid informatie kunnen delen. Ook het logo van Tel Mee Met Taal is door ...
Weer NIX.
Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...
Roorda trekt de stekker eruit.
Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...
Roorda neemt afscheid van Roorda.
Roorda verwelkomt niet alleen een paar mooie nieuwe klanten. We nemen ook wel eens afscheid. In dit geval van ons eigen gezicht. We hebben namelijk een hele nieuwe smoel voor ...
Roorda schrijft geschiedenis in teer.
Binnen roken is smerig. Overal. Dus ook in kleine café’s. Tot nu toe ontsprongen zij de dans, maar nu is het ook daar echt afgelopen. Een vervelende boodschap. Voor een ...