Roorda laat zich horen voor de Tweede Kamer

22 november is de Tweede Kamerverkiezing. Een belangrijke verkiezing, die de koers van Nederland voor de komende jaren bepaalt.


Roorda Reclamebureau maakte opnieuw de nationale opkomstcampagne voor het Ministerie van BZK.

Mensen denken vaak dat hun ene stem weinig verschil maakt. Aan die mensen laten we zien: je bent niet alleen! Met jou zijn er veel anderen die jouw meningen of belangen delen. En al die stemmen tellen bij elkaar op. Elke keer dat er iemand stemt voor wat die belangrijk vindt, wordt dat geluid luider en wordt er beter naar geluisterd. Op die manier worden er zo veel mogelijk mensen gehoord.

Naast de TV- en radiocommercial laten we in onlinevideo’s diverse Nederlanders het woord. We lichten hun persoonlijke belangen uit door te vragen waarom zij gaan stemmen. Bijvoorbeeld om de stem van jongeren te laten horen, of mee te beslissen welke onderwerpen aandacht krijgen in de Tweede Kamer. Daarnaast vertelt Jochem Jordaan van de Kiesmannen in korte explainers over het maatschappelijk belang van stemmen. Zoals dat iedereen vertegenwoordigd wordt.