Roorda houdt van g'woon
Retail. Wij van Roorda zijn er gek op. Dus als 13 retailformules gezamenlijk één huismerk willen introduceren heeft Roorda dé oplossing.
Superunie is de inkooporganisatie van 13 retailformules waaronder Spar, Coop, DekaMarkt, Dirk van den Broek, Hoogvliet, Plus en Vomar. Om meer inkoopvoordeel en communicatiekracht te creëren besloot Superunie om de private labels van de verschillende formules terug te brengen tot één sterk private brand.
Een ambitieus plan, want hoe bouw je een sterk huismerk dat meer dan één huis heeft? Het nieuwe merk moet zich thuis voelen bij uiteenlopende supermarkten en kan niet kapitaliseren op de communicatiekracht van de retailers zelf. Aan Roorda de opdracht om een sterk nieuw merk te introduceren dat met één krachtige beweging de harten verovert van heel Nederland.
Dat Nederland van g’woon houdt, zien we elke dag terug op Facebook.
Met dank aan Roorda's content hub en onze premier. In korte tijd brachten zij g'woon op Facebook tot leven met content die amuseert, activeert en informeert. Het resultaat: een levendige community en een organisch bereik waar menig marketeer van droomt.