Vuurwerkbril

Hoe de vuurwerkbril eind 2019 wederom een hit werd.

Vuurwerkbril

Jaarlijks vallen er veel vuurwerkslachtoffers. De meeste slachtoffers zijn jongens van 15 tot 25 jaar, en één van de meest voorkomende verwondingen is oogletsel. Dit is echter goed te voorkomen als een vuurwerkbril wordt gedragen. Daarom maakten we een campagne om het imago van de vuurwerkbril een boost te geven. Dat deden we met behulp van een zeer populair rolmodel voor onze doelgroep: fitnessgoeroe Joel Beukers.

Video poster: De Bril-Instructor Case Video
Bekijk Video
Om deze video te bekijken heb je meer cookies nodig.

In de campagne geeft Joel, op geheel eigen wijze, tips aan jongeren om veilig om te gaan met vuurwerk. De knallende Instagram video’s, videoclip en Spotify track gingen als een raket. Jongeren deelden gedurende de laatste twee weken van het jaar de content massaal. De resultaten mogen er zijn. De doelgroep is de bril veel vaker gaan dragen (62%, was 45%). En het aantal vuurwerkslachtoffers op de spoedeisende hulp daalde met 2,8%, ondanks dat er dit jaar 10% meer vuurwerk werd verkocht!

Video poster: JOEL BEUKERS - GOUD & NIEUW (VUURWERKBRIL)
Bekijk Video
Om deze video te bekijken heb je meer cookies nodig.
  • Cases
  • Werk
  • Over ons
  • Pers
  • Contact
  • Vacatures
  • Tabula Rasa
info@roorda.nl Gillis van Ledenberchstraat 108, 1052 VK Amsterdam

Roorda werkt samen met Tabula Rasa. Je vindt ons op Gillis van Ledenberchstraat 108 in Amsterdam.

Contact

Bel met Hans Bauman op 020-664 88 11, of mail hans.bauman@roorda.nl

Of vind ons op

Informatie

  • Cases
  • Werk
  • Over ons
  • Pers
  • Contact
  • Vacatures
  • Tabula Rasa
© Roorda Reclamebureau Amsterdam 2025 Jobs Privacy Policy Cookies