Roorda maakt samen met Tabitha en sor gevoelens bespreekbaar

Hey, het is oké

Als iedereen om je heen alleen een perfect plaatje laat zien, kan het voelen alsof je de enige bent die zich weleens gestrest of somber voelt. Om jongeren te laten zien dat iedereen zich weleens niet oké voelt en hen te stimuleren om te praten over hoe ze zich werkelijk voelen, maakten sor en Tabitha het nummer ‘Het is oké’. Ook zij voelen zich weleens niet oké en kunnen meepraten over prestatiedruk.

Sor:

Ik voel altijd de druk om mezelf te overtreffen en steeds nieuwe muziek te maken. Maar op een gegeven moment heb je al zo veel gemaakt dat dit een steeds grotere uitdaging wordt. En dat geeft me best wel stress. Ik wil jongeren stimuleren te praten over hun gevoel. Anders ga je alles opkroppen, en wordt het alleen maar erger.

Tabitha:

Ik ervaar vaak druk voor een show omdat ik altijd het beste van mezelf verwacht. Ik merk dat ik dan erg prikkelbaar ben en soms ook wel onzeker. Door er met mijn omgeving over te praten word ik weer rustig. Zij herinneren me er dan aan dat ik liever mag zijn voor mezelf en trots mag zijn op hoe ver ik ben gekomen. Ik wil jongeren het vertrouwen geven dat perfect zijn niet bestaat en dat het oké is om je te voelen zoals je je voelt”.

De campagne maakt  zichtbaar dat iedereen zich weleens niet oké voelt door stress, somberheid, onzekerheid of faalangst. In de online video’s geven ervaringsdeskundigen tips hoe je hiermee om kan gaan, onder andere door je ervaringen te delen. Roorda bracht samen met het label Noah’s Ark de artiesten sor, Tabitha en producer Big2 bij elkaar om deze boodschap te vertalen naar muziek. Het nummer is te streamen op Spotify, Apple Music en andere platforms. De campagne is onder andere te zien op sociale media en op scholen.