TV

Oliver Toscani en hoe merken met exposure het verschil kunnen maken

Op 13 januari kwam het nieuws dat Oliviero Toscani is overleden. Toscani (1942-2025) was een grote inspirator en vernieuwer voor het vak. RTL vroeg aan Joeri Jansen iets te vertellen over zijn invloed op reclamemakers van nu en mij persoonlijk.

Maatschappelijke issues etaleren en bespreekbaar maken onder de vlag van een merk was totaal vernieuwend begin jaren '90. De essentie van zijn controversiƫle werk linkte altijd consistent naar het Benetton thema "United Colors". Het gaat immers niet om wat ons verdeelt maar wat ons verbindt.

Video poster: Oliver Toscani en hoe merken met exposure het verschil kunnen maken.
Bekijk Video
Om deze video te bekijken heb je meer cookies nodig.

Pijnlijk te zien hoe actueel veel van zijn uitingen nog zijn. Alsof er niets in de wereld veranderd is. Denk aan zijn iconische beeld van de Joodse en Palestijnse vrienden die elkaar vasthouden. Na BLM durfden merken heel even zich iets politieker uit te spreken. Ook pijnlijk om te zien dat dat nu weer helemaal terug naar af lijkt te gaan. Terwijl juist merken met hun exposure het verschil kunnen maken.

  • Cases
  • Werk
  • Over ons
  • Pers
  • Contact
  • Vacatures
  • Tabula Rasa
info@roorda.nl Gillis van Ledenberchstraat 108, 1052 VK Amsterdam

Roorda werkt samen met Tabula Rasa. Je vindt ons op Gillis van Ledenberchstraat 108 in Amsterdam.

Contact

Bel met Hans Bauman op 020-664 88 11, of mail hans.bauman@roorda.nl

Of vind ons op

Informatie

  • Cases
  • Werk
  • Over ons
  • Pers
  • Contact
  • Vacatures
  • Tabula Rasa
© Roorda Reclamebureau Amsterdam 2025 Jobs Privacy Policy Cookies