
Judit de Graaff
Client Service Director
Judit de Graaff heeft o.a. meegewerkt aan:
Roorda verspreidt kennis via quiz
Jongvolwassenen die zich tegen HPV willen beschermen, kunnen via www.hpvafspraak.nl een afspraak plannen bij de GGD. Helaas is deze doelgroep niet of nauwelijks bekend met HPV en de grote kans op besmetting. ...
Roorda geeft Erik Scherder hoofdrol
In de nieuwe campagne ‘NIX18 = niet voor niks’ verschijnt professor en hersenwetenschapper Erik Scherder in het brein van de ouders op een moment dat ze zich even niet door ...
Roorda brengt derdehands rook aan het licht
Ook als ouders buiten roken, komen kinderen in aanraking met de schadelijke stoffen in sigaretten. Voor Ministerie van VWS ontwikkelden we een mini-docu over dit fenomeen genaamd ‘derdehands rook’. De ...
Roorda strijdt tegen 6 soorten kanker
Behalve meisjes ontvangen nu ook jongens een uitnodiging voor een vaccinatie tegen HPV-kanker. Omdat het vaccin het beste werkt voordat iemand in aanraking komt met het virus, gaat de vaccinatieleeftijd ...
Roorda viert de feestdagen Dranquilo
Steeds meer mensen slaan een rondje over. En dat is goed nieuws want de ambities van het Nationaal Preventie akkoord zijn niet mis: een grote afname in het aantal problematische ...
Roorda en Glen Faria schenken niks deze kerst
In ‘FF NIKS’ zingt Glen liefdevol hoe hij zijn zoon Jaïr 17 jaar lang zag opgroeien. Zijn zoon is ouder geworden voor zijn 18e verjaardag schenkt hij nog even geen champagne ...
Roorda steelt de show voor nix
Hoe show jij je ID? Schiet je ‘m uit je pasjeshouder? Tover je ‘m razendsnel uit je broekzak? Of laat je ‘m gewoon zien? Met deze campagne motiveren we jongeren ...
Roorda maakt wensen en grenzen bespreekbaar
Om jongeren te motiveren hun seksuele wensen en grenzen bespreekbaar te maken lanceren ministerie van VWS en Sense de campagne “Zin? Lekker? Fijn? Door samen het gesprek te voeren over ...
Roorda maakt het verschil voor YACHT
In een wereld waarin verandering de enige constante is, zijn er professionals nodig die zaken echt in beweging krijgen en verandering realiseren. Dat is precies wat Yacht belooft: professionals en organisaties die ...
Roorda maakt je fit op jouw manier
Iedereen kan een stap of stapje zetten naar een gezondere leefstijl. Maar wat voor de één werkt, werkt vaak niet voor de ander – en omgekeerd. Om heel Nederland te ...
Roorda laat je daten met een voorbehoedsmiddel
Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiering? In de nieuwste datingshow draait het niet om wie maar om wat je mee naar huis neemt. Er zijn nogal wat ...
Roorda gaat dranquilo
De meeste mensen weten wel dat het gezonder is om bewust om te gaan met alcohol. Toch is het niet altijd eenvoudig om dat ook daadwerkelijk te doen, bijvoorbeeld door ...
Roorda gaat voor puur
Met ‘PUUR’ lanceert de Rijksoverheid voor het eerst in tien jaar weer een landelijke campagne om te stoppen met roken. De campagne is een afspraak in het Nationaal Preventieakkoord, dat ...
Roorda helpt scholen rookvrij te worden
Roken op schoolterreinen is zo 2019… dat besef is er gelukkig bij veel onderwijsinstellingen al. Maar vanaf 1 augustus 2020 moeten alle onderwijsterreinen ook echt rookvrij zijn. Tijd voor een ...
Roorda werkt thuis
Nu het Corona virus steeds meer om zich heen grijpt gaan we met elkaar een moeilijke, onzekere periode tegemoet. Aangezien bij Roorda de gezondheid van onze opdrachtgevers, collega’s en partners ...
Roorda stopt nu
Vanaf 1 januari wordt hulp bij stoppen met roken vergoed. Ze gan dus ook niet meer ten koste van je eigen risico. Dus of je nu voor kauwgom, pleisters, mondspray ...
Roorda introduceert 22wekenprik
Zwangere vrouwen kunnen vanaf 16 december gratis een vaccinatie halen om zo hun baby te beschermen tegen kinkhoest. Roorda mocht dit blije nieuws brengen en een naam geven.
Als je zwanger ...
Roorda helpt zwangere stoppers
Stoppen met roken valt niet mee. Als je zwanger bent, heb je een extra goede reden om te stoppen met roken. Stoppen is dan pas het begin. Volhouden niet te ...
Roorda geeft Tempo-Team een nieuw smoel
Volgens Tempo Team moet je werk minstens zo leuk zijn als de rest van je leven. Werk is geen to-do lijstje dat je elke dag met tegenzin afstreept. Werk is ...
Roorda trakteert op NIX
Als ouder van een puber spendeer je steeds minder momenten met je dochter of zoon. Toch blijven deze momenten ontzettend belangrijk om het bijvoorbeeld even over NIX te hebben.
NIX18 wil ...
Roorda heeft het al 5 jaar over NIX
Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, blijkt uit ...
Roorda heeft er zin in
Tempo-Team is niet alleen de leukste werkgever van Nederland. Het is ook de leukste opdrachtgever. Zo gaven ze ons de opdracht het merk nog meer plezier te laten uitstralen. Daar hadden we ...
25 jaar Roorda Reclamebureau
Dit jaar viert Roorda haar 25 jarig bestaan. En wie jarig is trakteert. Roorda doet dat met een boekje van eigen deeg. Een machtig boekje van bijna 300 pagina’s.
Het 25 jarig ...
Roorda is er voor iedereen
Het College voor de Rechten van de mens gaf Roorda de opdracht om een campagne te maken die alle Nederlanders weer bewust maakt van hun mensenrechten. Deze ging van start ...
Roorda zegt Goodbuy!
Last minutes: daar moet je snel bij zijn. Voor je het weet zijn ze weg. En dat wil je niet hebben want het liefst knijp je er zelf even tussenuit. ...
Roorda doet niets voor nix
Ouders spelen een belangrijke rol in het voorkomen dat hun kinderen voor hun 18e jaar roken en drinken. Uit recent onderzoek blijkt dat een ruime meerderheid van de ouders achter ...
Roorda maakt campagne die nergens over gaat
Bij Roorda maken we vaak campagnes die ergens over gaan. Maar het is ook wel eens lekker om een campagne te maken die helemaal nergens over gaat. En dat is ...
Roorda deelt geen peuken
Voorkomen is beter dan genezen. Zeker wat roken betreft. Want wie niet met roken begint, hoeft er ook niet mee te stoppen. En dat scheelt niet alleen een hoop moeite, ...
Roorda maakt zich druk om niets.
De nieuwe commercial van D-reizen. Geen tranentrekker, maar wel een warme commercial. Letterlijk. Het gaat immers over zonvakanties. En het verzorgen van vakanties, daar blinkt D-reizen in uit. Zij verzorgen ...
Ben je Bob, zeg het hardop!
In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept ...
Weer NIX.
Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...
Roorda trekt de stekker eruit.
Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...
Roorda doet sociaal in Cannes.
We zijn niet zo van het pochen, maar dit moet er toch echt even uit. Met onze 18-jarigen social campagne voor Donor hebben we een Cannes Lions shortlist nominatie te ...
Roorda daagt ouders uit creatief te zijn.
Voor de volgende fase van de NIX campagne besloten we onze creativiteit te gebruiken om ouders van jonge kinderen te inspireren. In 3 nieuwe films zien zij hoe andere ouders ...
NIX nieuws.
Het gaat goed met NIX18. Na ruim een jaar campagne voeren is Nederland bekend met NIX18, weet men waar het voor staat, vindt men NIX normaal en handelen ouders en ...
Roorda. Gereserveerd voor D-reizen.
Bij Roorda houden we niet van vakantie. Wij houden van werken. Wat niet wil zeggen dat we geen idee hebben wat vakantiegangers belangrijk vinden: de zekerheid van het mooiste plekje ...
Roorda wil de Waarheid op Tafel.
Als er íets hot is vandaag, dan is het wel eten en drinken. Iedereen wil weten waar het vandaan komt, hoe het wordt gemaakt en wat er in zit. Eten ...
‘Ben jij al donor?’
Als ons gevraagd wordt om campagne te voeren voor meer donorregistraties is ons antwoord heel simpel: JA. En dan halen we ook alles uit de kast. Dus verzorgden we niet ...
Roorda daagt D-reizen uit.
Als je echt zo zeker weet dat je de goedkoopste bent voor vliegtickets, zit er maar één ding op, vonden wij. Put your Persoonlijke Reisassistenten where your mouth is. Dus ...
NIX zonder ID.
NIX is de afspraak. Niet roken, niet drinken onder de 18 wordt inmiddels steeds breder gedragen als norm door ouders, horeca, sportclubs, supermarkten, scholen en iedereen die de jeugd een ...
Nieuwe longen voor Roorda.
Jongeren van 18 jaar als doelgroep. Een mooiere kans om je online en digitale kwaliteiten te demonstreren kun je niet krijgen. Dus zogen we bij Roorda onze longen vol met ...
Roorda gooit met eten.
We willen het allemaal wel eens, maar we mogen het nooit. Lekker met eten gooien. Roorda vond dat het maar eens afgelopen moest zijn met het bederven van die lol ...
Roorda gaat niet ver.
Wuivende palmen, hangmatten op verlaten tropische stranden, gebronsde vrouwen in kleine bikini’s. Het had allemaal gekund. Maar Roorda draaide de eerste commercial voor D-reizen doodleuk in een woonwijk te Amstelveen. ...
Roorda is het bureau van NIX.
Dat we bij Roorda volop van de geneugten des levens genieten wil niet zeggen dat we het slecht voor hebben met de jeugd. Vandaar dat het hele bureau zich heeft ...
Roorda serveert de waarheid op tafel.
Onder de Nederlanders leven veel misvattingen over eten. Krijg je van varkensvlees puistjes? Is verse groente nou gezonder dan diepvriesgroente? Moet je appels schillen vanwege bestrijdingsmiddelen? Het is tijd voor ...
Hoe gezond is de kantine van…
Marsen, Snickers, Mierzoete roze koeken, het is voorbij. Roorda zorgt met Eddy Zoëy dat schoolkantines vanaf nu echt gezond worden. Eddy en zijn cameraploeg gingen onverwacht de scholen binnen, samen ...
Roorda is al klaar voor de zomer.
Waar zelfs de lente nog op zich laat wachten, is Roorda klaar voor de zomer. In navolging van de succesvolle januari campagne voor Achmea Health Centers, grijpen we de laatste ...
Fles je vrienden met Roorda.
In opdracht van Het Ministerie VWS was het aan Roorda om een wetswijziging te communiceren. Vanaf 1 januari is het voor jongeren onder de 16 strafbaar om in het openbaar ...
Roorda begint 2013 krachtig.
Ook in 2013 halen Roorda en VSM hun kracht weer uit de natuur. En om het jaar gezond af te trappen hebben we de kracht van de natuur verbeeld in een feestelijke vuurwerkparade. ...
Roorda en UNICEF gaan voor nul.
Op dinsdag 20 november (Internationale Dag van de Rechten van het Kind) trapt Roorda Reclamebureau de nieuwe campagne voor UNICEF af met een monumentale actie. Rondom de Ziggo Dome in Amsterdam ...
Roorda scoort met groenten.
Onder het motto: ‘een goed voorbeeld doet goed volgen’ laat Na-aapje nu ook aan kinderen zien dat het belangrijk is gezond te eten en voldoende te bewegen. Deze campagne, ontwikkeld ...
Roorda vindt de sportschool opnieuw uit.
Fitness is vaak “one size fits all” en alleen voor die mensen die al sterk en strak zijn. En dat terwijl ieder mens en ieder lijf verschillend is en iedereen ...
Kaloba: maak ’n eind aan andermans verkoudheid.
Verkouden zijn is heel vervelend. Maar soms nog vervelender voor je partner, of collega. Gelukkig is er Kaloba. Het kruidengeneesmiddel waarmee je sneller van je verkoudheid af bent. Of hij ...
KLM kiest Roorda en SuperFly.
Trots zijn we op onze nieuwe klant KLM. En net zo trots op SuperFly, het eerste werk dat wij voor KLM mochten maken. We ontwikkelden zowel de naam, het character ...
Roorda stuurt 15.000 kinderen terug naar school.
Al onze campagnes draaien om resultaat. En soms is dat resultaat zo mooi dat we er niet over uitgesproken raken. En wij zijn niet de enige: online blijven positieve reacties ...
Roorda pikt het niet.
Voor UNICEF is onze nieuwste campagne van start gegaan: “Kinderarbeid. Dat pikken we niet.” In deze campagne laten we op indringende wijze zien hoe Nederlanders ingrijpen als ze worden geconfronteerd ...
Nieuw van Roorda: Na-aapje.
Het blijft voor veel ouders lastig om ervoor te zorgen dat hun kinderen zo vaak mogelijk gezond eten en voldoende bewegen. Om ze daarbij ’n handje te helpen ontwikkelden we ...
Fris werk voor VSM.
Voor iedereen die er aan het einde van de dag achterkomt dat de alles verzengende zon iets te goed zijn werk heeft gedaan is er gelukkig Calendulan Zon van VSM, een handige spray ...
Roorda zoekt dekking.
‘Zoek dekking!’ is de titel van de campagne die Roorda Reclamebureau ontwikkelde voor het Ministerie van Volksgezondheid. De campagne is bedoeld voor iedereen die geen wettelijk verplichte zorgverzekering heeft, ongeveer ...
Roorda geeft kleur aan de zorg.
Hoe weet je nu of je geschikt bent om in de zorg te werken? Er is in ieder geval 1 vraag die je jezelf kunt stellen: doe je graag iets ...
Roorda zorgt voor veranderingen.
Per 1 januari gaat er een en ander veranderen in de zorg, met name in het basispakket. Sommige zaken worden niet meer vergoed, andere worden vanaf volgend jaar wel vergoed ...
Roorda houdt de aandacht vast.
Voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu hebben we de campagne ‘Laat je niet afleiden’ ontwikkeld. In deze campagne willen we automobilisten bewust maken van de risico’s van het bedienen ...
Dennis gaat door.
Dennis, zelf ex-proefdier, is onvermoeibaar als het gaat om te strijden voor proefdiervrije technieken. Stond hij vorig jaar nog te demonstreren op de Dam in Amsterdam, in de nieuwe tv-commercial ...
Friesland Bank Investments gaat live.
Voor Friesland Bank Investments ontwikkelde Roorda een totaal nieuwe corporate site. Doel: de wereld laten weten dat Friesland Bank Investments ’n meer dan eigenzinnige kijk heeft op private equity. Door middel ...
Gemeenschappelijke vingerstrekker?
Soms voel je spieren waarvan je niet eens wist dat je ze had. En dan is er gelukkig Spiroflor van VSM, een homeopathisch geneesmiddel dat je snel van je spierpijn ...
Hou je vast: daar komt Goochem.
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat voert ook dit jaar weer campagne om het belang van het dragen van gordels achterin de auto voor kinderen van 4 tot 8 jaar ...