Vuurwerkbril

Hoe de vuurwerkbril eind 2019 wederom een hit werd

Jaarlijks vallen er veel vuurwerkslachtoffers. De meeste slachtoffers zijn jongens van 15 tot 25 jaar, en één van de meest voorkomende verwondingen is oogletsel. Dit is echter goed te voorkomen als een vuurwerkbril wordt gedragen. Daarom maakten we een campagne om het imago van de vuurwerkbril een boost te geven. Dat deden we met behulp van een zeer populair rolmodel voor onze doelgroep: fitnessgoeroe Joel Beukers.

In de campagne geeft Joel, op geheel eigen wijze, tips aan jongeren om veilig om te gaan met vuurwerk. De knallende Instagram video’s, videoclip en Spotify track gingen als een raket. Jongeren deelden gedurende de laatste twee weken van het jaar de content massaal. De resultaten mogen er zijn. De doelgroep is de bril veel vaker gaan dragen (62%, was 45%). En het allerbelangrijkste: (je kan ook zeggen: En als klap op de vuurpijl: maar wordt misschien té) het aantal vuurwerkslachtoffers op de spoedeisende hulp daalde met 2,8%, ondanks dat er dit jaar 10% meer vuurwerk werd verkocht!

Meer cases

reclame Eat This

Eat This 

reclame alleen samen

alleen samen 

reclame dranquilo

dranquilo 

reclame Xtacy

Xtacy 

reclame Vuurwerkbril

Vuurwerkbril 

reclame Van een chatbot een experience maken

AccorHotels 

reclame Knalplanga

Knalplanga 

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame 5 jaar NIX

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal