Case NIX18: nix is voor altijd

"Gedragsverandering bij jongeren lijkt doorgaans een mission impossible, maar met 'NIX is de afspraak' is een knap resultaat geboekt: binnen een jaar is deze uitspraak echt een begrip geworden." Aldus de Esprix jury die NIX18 beloonde met zilver.

NIX18 – ontwikkelt door Roorda en de gedragsstrategen Tabula Rasa – is inmiddels niet meer weg te denken uit het Nederlandse communicatie landschap. En inmiddels zelfs bewierookt door de doelgroep zelf: jongeren. Terwijl we hen toch echt leefregeltjes opleggen. Over genotsmiddelen nog wel. Blijkbaar slaat de toon aan. Waarschijnlijk omdat het beruchte vingertje van de overheid ontbreekt. Met als gevolg dat houding en gedrag verbeteren. Dat is niet NIX. Al zeggen wij het zelf.

TVC, radio, maar zeker ook een informatieve site van NIX. Een rookhok van NIX. En ga zo maar even door. Oja, zelfs een wereldberoemd festival dat de boodschap van NIX omarmde.

Meer cases

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal