Eat This

Tomatoes on 5th Avenue

De snelgroeiende wereldpopulatie en een aarde die steeds meer uitgeput raakt, vragen om duurzame oplossingen. De Nederlandse glas- en tuinbouwsector loopt voorop als het gaat om innovatie en duurzaamheid. Geschiedenis en ervaring leren dat wanneer je de kennis van de natuur combineert met Hollandse boeren slimheid en state of the art technology je tot oplossingen komt die wereldwijd het verschil kunnen maken. De sector is echter zeer naar binnen gekeerd, bescheiden en is niet gewend om onderling samen te werken. Daar moet verandering in komen. Als de sector krachten weet te bundelen en meer naar buiten treedt, kunnen ze de hele wereld inspireren om op een meer duurzame en innovatieve wijze lokaal voedsel te produceren. Zo kan de afstand tussen platteland en stad worden overbrugt en ontstaat er meer beleving en kennis over de herkomst van ons voedsel. 

Met EatThis bundelen we krachten. Het platform is bedoeld om de ondernemers in de horticulture sector te verbinden en successen samen te vieren en een podium te geven. Dit podium zorgt er vervolgens voor dat er meer kennis en beleving ontstaat bij het grote publiek en vergroot de aantrekkingskrach van de sector.  Voor de aftrap hiervan zochten we een spraakmakend idee dat de afstand tussen de sector (countryside) en de stad overbrugde. Op datzelfde moment werkte Rem Koolhaas aan de voorbereiding van zijn tentoonstelling ‘Countryside, the future’ in het Guggenheim in New York. Op die tentoonstelling toont hij de spanning tussen de stad en het platteland en hoe sterk die twee werelden van elkaar afhankelijk zijn, terwijl ze in werkelijkheid steeds meer uit elkaar groeien. Koolhaas wilde een aantal oplossingen uit de Nederlandse horticulture in het museum tonen. Wij besloten dat niet in het museum te doen maar op de stoep van het museum. Midden op 5th Avenue in het epicentrum van New York plaatsten wij, in samenwerking met Koolhaas, AMO en Guggenheim, een oerhollandse kas. De hele wereld keek toe hoe met de nieuwste duurzame technieken overal ter wereld Hollandse tomaatjes geteeld kunnen worden.

Meer cases

reclame Eat This

Eat This 

reclame alleen samen

alleen samen 

reclame dranquilo

dranquilo 

reclame Xtacy

Xtacy 

reclame Vuurwerkbril

Vuurwerkbril 

reclame Van een chatbot een experience maken

AccorHotels 

reclame Knalplanga

Knalplanga 

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame 5 jaar NIX

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal