dranquilo

Dranquilo laat zien dat even geen alcohol drinken heel normaal is

De meeste mensen weten wel dat het gezonder is om bewust om te gaan met alcohol. Toch is het niet altijd eenvoudig om dat ook daadwerkelijk te doen, bijvoorbeeld door even niet te drinken tijdens een avondje met familie of vrienden. Met de nieuwe publiekscampagne Dranquilo gaan we Nederlanders aanmoedigen om hun drinkgewoontes te doorbreken.

Het is voor het eerst sinds de jaren ’90 dat de overheid een campagne start om bewuster om te gaan met alcohol. De Dranquilocampagne laat zien dat geen of minder alcohol drinken heel normaal is en dat je niet buiten de groep valt als je niet meedrinkt. Dranquilo doen, is gezond! De term dranquilo komt van het Spaanse woord ‘tranquilo’, wat ‘kalm aan’ betekent. Als je – korter of langer – geen alcohol drinkt, kun je dat aangeven door te zeggen: “Ik ben dranquilo.” of “Vanavond doe ik lekker dranquilo”. In ruim 10 commercials komen verschillende doelgroepen en sociale settings voorbij. Van plattelands jongeren, randstedelijke hipsters, Gooise vrouwen, studenten tot 55+ers. In elke situatie kiest de hoofdrolspeler er bewust voor om Dranquilo te blijven. Een rondje, een avond of een maand. Omdat Dranquilo voor iedereen anders is, hebben we een campagne gemaakt met niet één identiteit. Elke uiting heeft een ander Dranquilo logo.

Meer cases

reclame Eat This

Eat This 

reclame alleen samen

alleen samen 

reclame dranquilo

dranquilo 

reclame Xtacy

Xtacy 

reclame Vuurwerkbril

Vuurwerkbril 

reclame Van een chatbot een experience maken

AccorHotels 

reclame Knalplanga

Knalplanga 

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame 5 jaar NIX

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal