Ben je Bob, zeg het hardop!

Bob is weer terug bij Roorda en dat mag iedereen weten.

In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept voor iedereen duidelijkheid over je voornemen om geen alcohol te drinken en veilig terug te rijden en voorkomt lastige situaties.

In de campagne komen voor iedereen herkenbare situaties aan de orde, waarin een automobilist op een verrassende en ludieke manier ‘hardop’ aan zijn sociale omgeving laat weten dat hij Bob is en dus een non-alcoholisch drankje wil.

Door de gezellige sfeer en groepsdynamiek is de verleiding om alcohol te drinken groot. Om die te kunnen weerstaan introduceren we in deze campagne een extra hulpmiddel voor automobilisten, in aanvulling op de traditionele Bob-afspraak: ‘maak op een zo vroeg mogelijk moment kenbaar dat je Bob bent’. Hoe meer mensen weten dat je Bob bent hoe makkelijker het is om je aan je voornemen te houden.

Uit onderzoek weten we dat als mensen iets hardop uitspreken ze meer geneigd zijn om zich eraan te houden. En je doet een beroep op je inner circle om te helpen bij het nakomen van dat voornemen.

Audio poster: Bob Vriendinnenavond
Afspelen

Bob Vriendinnenavond