Roorda zoekt dekking.

‘Zoek dekking!’ is de titel van de campagne die Roorda Reclamebureau ontwikkelde voor het Ministerie van Volksgezondheid. De campagne is bedoeld voor iedereen die geen wettelijk verplichte zorgverzekering heeft, ongeveer 150.000 mensen. Zij krijgen op basis van een nieuwe wet drie maanden de tijd om zich alsnog te verzekeren. Daarna spoort de overheid hen via bestandsvergelijking op.

Ze krijgen dan maximaal twee keer een boete en worden vervolgens door de overheid verzekerd. De premie wordt ingehouden op loon of uitkering. Omdat de doelgroep moeilijk bereikbaar is, richt de campagne zich vooral op de directe omgeving van onverzekerden: werkgevers, artsen en verpleegkundigen, consultatiebureaus, docenten etc. De campagne roept hen op om onverzekerden te wijzen op de gevolgen van de nieuwe wet. “Help hen om boetes te voorkomen, zoek dekking!” is de boodschap. De site www.ikzoekdekking.nl is op 22 februari live gezet, direct na goedkeuring van de nieuwe wet door de Eerste Kamer. Daarnaast worden posters, IM’s, radio en een homepage take-over op nu.nl en Telegraaf.nl ingezet.

Klik hier voor de campagnemiddelen.

Roorda zoekt dekking | Student

Roorda zoekt dekking | Bevalling