Roorda haakt Last Minute in.

De inhaker behoort tot het wapenarsenaal van elk zichzelf respecterend merk. En voor het bureau is het altijd weer een feestje. Zoals tijdens het WK. Alles gaat aan de kant om in korte tijd, met al het aanwezige talent, een originele, relevante insteek te bedenken voor een adverteerder. Vertaald in een idee dat een landelijk heersende voetbalemotie om weet te zetten in pure sympathie voor een merk. Of, in het geval van een retailer, keiharde omzet. Het mooiste is daarbij het idee dat op een specifiek akkefietje inspeelt dat tijdens die wedstrijd speelde. En dat de volgende dag(en) het gesprek is. Zoals de zweef-kop-lob-met kin-landing van Van Persie. De Krul-joker die plots, met het nodige succes, wordt ingezet. Of de blitzkrieg tegen de tranentrekkende kanariepietjes. Dat is de scherpste actualiteit. Lukt het niet om daar iets relevants mee te verzinnen, of gebeurt er gewoon niets interessants, zoals bij alle wedstrijden van België, dan moet je sowieso een sterk en relevant idee achter de hand hebben. Meerdere zelfs. Op een mogelijke overwinning, op eventueel verlies (níet te doen), of op Last Minute scoren. Inhaken maakt het vak van reclamemaken tot het mooiste en tegelijk het waanzinnigste vak. En daar houden wij van, bij Roorda.