Roorda geeft om je oren.

Ook Roordianen bezoeken concerten of wagen wel eens een dansje in een club. Zo staat Joeri Jansen geregeld met zijn dochters bij Kanye West en Beyoncé, kan reggae niet hard genoeg staan bij Preetam Slot en verdwaalt Alex de Kok geregeld in de muziek van Boards of Canada. Een betere voedingsbodem om campagne te voeren om zowel professionals als bezoekers van muziekevenementen te attenderen op het beschermen van de oren tijdens events is dan ook niet te bedenken.

Roorda ontwikkelde voor het convenant van het Ministerie van VWS, de organisatoren van popppodia,de VVEM en de VNPF, de campagne ‘I Love My Ears’.

In een serie van 24 portretten heeft fotograaf Jeroen Hofman muziekliefhebbend Nederland geportretteerd. Van muziekmakers als Martin Garrix en BoSaris tot de liefhebbers zelf. Met deze serie tonen we dat het heel normaal is om oorbescherming te dragen. Iedereen doet het. De posters en banners zullen worden ingezet bij alle poppodia, festivals en kaartverkoop kanalen in Nederland.

De aftrap van de campagne werd gegeven door Staatssecretaris Martin van Rijn en Duncan Stutterheim (founder ID&T) tijdens Amsterdam Dance Event in de Amsterdam Arena. Buiten de aftrap zorgde Roorda voor nog meer aanwezigheid tijdens ADE, door onder andere in de Melkweg en Paradiso voor 3 dagen een rest RestEarea te plaatsen. Bezoekers van deze twee poptempels kon hun oren rust geven en ontspannen met een oormassage. Tevens was er tijdens het dance event de mogelijkheid om mee te doen aan de winactie ‘Earselfie‘. Op een ludieke wijze werd er aandacht gegeven aan de campagne door mensen hun oorselfie te laten uploaden op Twitter en Instagram met de hashtag #ADE2014. Zo kreeg de campagne nog meer zichtbaarheid via de Twitter en Instagram feed van ADE.

Voorafgaand aan het ADE was de vaandeldrager van de campagne 'Martin Garrix' bij RTL Late Night te gast, om samen met de top DJ’s van de wereld gehoorbescherming onder de aandacht te brengen. Wil je overigens weten hoe je het beste jouw oren kan beschermen tijdens muziekevents? Kijk dan vooral op de door Roorda ontwikkelde website vwww.ilovemyears.nl.