Roorda gaat AAN in het donker

In 2009 ontwikkelde Roorda in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de campagne ‘Ik val op’ waarin fietsers gemotiveerd werden om hun licht aan te zetten.

Na ruim 10 jaar landelijke en regionaal opvallen is het tijd voor een nieuwe campagne. Een wederom opvallende campagne met als doel fietsers te motiveren met een duidelijk handelingsperspectief: Doe je fietsverlichting aan. 

AAN gaat over ergens voor gaan, er zin in hebben. En dat komt allemaal samen in een krachtige uitgeklede grafische vormgeving. De kleurrijke uitingen zijn vanaf deze week zichtbaar in het straatbeeld. Roorda ontwikkelde naast outdoor uitingen ook social video’s, banners, radiocommericals, infographics, POS materiaal én een poster generator waarmee gemeentes gepersonaliseerde posters kunnen maken. Bijvoorbeeld AAN in Zwolle, AAN in Alphen aan den Rijn, AAN in Ede.

Niet alleen de fietsverlichting campagne heeft een update gekregen ook de wel bekende ‘Daar kun je mee THUIS komen’ vormgeving is vernieuwd. De deurmat in gele balk waar alle veilig verkeer campagnes mee worden afgesloten, is grafisch en inhoudelijk onder handen genomen. De regel is  teruggebracht tot de essentie ‘kom veilig thuis’ en is vormgegeven in de typografie en iconografie bekend van de verkeersborden langs de Nederlandse snelwegen. Ook in de BOB, Mono en ander veilig verkeer campagnes zal vanaf nu deze nieuwe vormgeving worden toegepast.