Roorda helpt bij het maken van keuzes

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid wil jonge mensen er van bewust maken dat beslissen over je eigen leven vanzelfsprekend en belangrijk is. Roorda helpt een handje mee en start het gesprek.

In gemeenschappen waarin het belang van het collectief zwaarder telt dan de individuele wensen is het maken van eigen keuzes helaas niet altijd vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan het zelf mogen kiezen van een partner, geloof, studie of baan.

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid wil jonge mensen er van bewust maken dat beslissen over je eigen leven vanzelfsprekend en belangrijk is. Voor je zelfontwikkeling en om je gelukkig te voelen. Als je je leven niet kunt leiden hoe jij dat wilt, of als je niet kunt zijn wie je bent, kun je daar ongelukkig van worden en bereik je nooit jouw potentieel.

De campagne heeft tot doel bewustwording te genereren en zo een mentaliteitsverandering in gang te zetten. Dit is echter een lange termijn doelstelling. Door een eenvoudig en helder handelingsperspectief te bieden; begin het gesprek, zet deze campagne ook op korte termijn aan tot verandering van gedrag.

Door het gesprek te starten en over jouw wensen te praten bereid je familie en sociale omgeving voor op het maken van jouw eigen keuzes en ontstaat er meer begrip voor jouw situatie.

Roorda schreef en produceerde een serie mini-documentaires, waarin mensen vertellen over hoe en waar zij hun gesprek zijn begonnen. Traffic naar deze films en de website werd bereikt door het inzetten van teasende trailers (pre-rolls), advertenties en banners.

Op de website vind je naast de korte films ook verhalen en audiofragmenten van jongeren die liever niet in beeld wilden komen.

Maryama over haar partnerkeuze

Website

Influencers starten ook een gesprek