Hans Bauman heeft o.a. meegewerkt aan:

Roorda brengt BOB naar huis

In de 17 jaar dat de BOB campagne loopt is het aantal weggebruikers met alcohol achter het stuur flink gedaald. De algemene norm is dat je wanneer je uitgaat, niet ...

25 jaar Roorda Reclamebureau

Dit jaar viert Roorda haar 25 jarig bestaan. En wie jarig is trakteert. Roorda doet dat met een boekje van eigen deeg. Een machtig boekje van bijna 300 pagina’s. Het 25 jarig ...

Roorda introduceert MONO

De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen ...

Roorda gaat naar de gallemiezen

PC Uitvaart bestaat al ruim 85 jaar en mag zich daarmee gerust de enige echte Amsterdamse uitvaartmaatschappij noemen. Deze Amsterdamse oorsprong claimen we door in de campagne typische Amsterdamse uitdrukkingen te gebruiken. Deze zijn ...

Roorda geeft een toegift

Iedereen maakt zich weleens sterk voor de goede zaak. Met een toegift kan iedereen aan het einde van zijn leven nog één keer opkomen voor de dingen die ze belangrijk ...

Roorda houdt van g’woon

Superunie is de inkooporganisatie van 13 retailformules waaronder Spar, Coop, DekaMarkt, Dirk van den Broek, Hoogvliet, Plus en Vomar. Om meer inkoopvoordeel en communicatiekracht te creëren besloot Superunie om de ...

Roorda checkt voor vertrek

VanAnaarBeter brengt weggebruikers op de hoogte van de geplande wegwerkzaamheden en roept op om voor vertrek je route te checken. Zo kan iedereen de slimste keuze maken, door bijvoorbeeld een ...

Roorda bedankt praatpaal

De gele praatpaal is al 57 jaar lang een icoon langs de Nederlandse snelweg. Het was een reddingsboei langs de weg bij pech. Als je zoveel voor alle Nederlandse automobilisten ...

Ben je Bob, zeg het hardop!

In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept ...

Weer NIX.

Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...

Nieuws in het nieuws.

Zoals u weet zit Roorda nooit om een mening verlegen. Of het nu over het koningshuis, Sabia Boulahrouz of radicaliserende moslim jongeren gaat. Roorda heeft niet alleen een mening maar denkt ook mee over ...

Roorda daagt D-reizen uit.

Als je echt zo zeker weet dat je de goedkoopste bent voor vliegtickets, zit er maar één ding op, vonden wij. Put your Persoonlijke Reisassistenten where your mouth is. Dus ...

Roorda gaat los.

Zelfredzaamheid is niet alleen voor de klanten van Univé een groot goed. Zelf houden we ook wel van een beetje losgaan. Daarom hebben we voor de nieuwe woonverzekeringen campagne van ...

Nieuwe longen voor Roorda.

Jongeren van 18 jaar als doelgroep. Een mooiere kans om je online en digitale kwaliteiten te demonstreren kun je niet krijgen. Dus zogen we bij Roorda onze longen vol met ...

Roorda plukt de vruchten van Univé.

In een tijd waar alles om budgetten en kosten lijkt te draaien, kiest verzekeraar Univé juist voor de mensen. De mensen van Roorda. Niet na, maar al tíjdens de pitch ...

Zo houdt Roorda werk gezond.

Vakbond FNV strijdt al jaren voor de werknemers, zorgverzekeraar Menzis doet hetzelfde voor de gezondheid van Nederland. Een combinatie van beide partijen resulteert in een communicatieplatform en een collectieve zorgverzekering, ...

Roorda gaat niet ver.

Wuivende palmen, hangmatten op verlaten tropische stranden, gebronsde vrouwen in kleine bikini’s. Het had allemaal gekund. Maar Roorda draaide de eerste commercial voor D-reizen doodleuk in een woonwijk te Amstelveen. ...

Roorda is het bureau van NIX.

Dat we bij Roorda volop van de geneugten des levens genieten wil niet zeggen dat we het slecht voor hebben met de jeugd. Vandaar dat het hele bureau zich heeft ...

Ministerie van EZ haalt Roorda aan boord.

Vanuit het Ministerie van Economische Zaken kreeg Roorda de opdracht om de communicatie rond een wereldtop te organiseren. Het summit over de toekomst en het belang van onze oceanen voor ...

Direct Pay kan weer jaren verder.

Direct Pay zorgt dat je rekening wordt betaald. Ook als dat niet vanzelf gaat. Want alleen als je wordt betaald kun je door. Dat incasseren doet Direct Pay heel netjes. ...

Fles je vrienden met Roorda.

In opdracht van Het Ministerie VWS was het aan Roorda om een wetswijziging te communiceren. Vanaf 1 januari is het voor jongeren onder de 16 strafbaar om in het openbaar ...

Reclame à la carte voor Visade.

Eten à la carte kun je allang, maar wonen à la carte pas sinds kort. En Visade maakt het mogelijk. Zo kun je nu zelf bepalen hoe je gevel er ...

Roorda vindt de sportschool opnieuw uit.

Fitness is vaak “one size fits all” en alleen voor die mensen die al sterk en strak zijn. En dat terwijl ieder mens en ieder lijf verschillend is en iedereen ...

KLM kiest Roorda en SuperFly.

Trots zijn we op onze nieuwe klant KLM. En net zo trots op SuperFly, het eerste werk dat wij voor KLM mochten maken. We ontwikkelden zowel de naam, het character ...

Roorda pakt Effie voor Goochem.

Zit je goed vast? Dat is al jaren de rode draad in de campagne die we voeren voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (voorheen Verkeer en Waterstaat), met Goochem ...

Lee Towers en Roorda doen het op hun manier.

Het wordt steeds drukker op de weg. Ook in het Rotterdamse. Reden voorDe Verkeersondernemingom Roorda Reclamebureau in te schakelen. Om een opvallende campagne te ontwikkelen die weggebruikers op een niet ...

Roorda zoekt dekking.

‘Zoek dekking!’ is de titel van de campagne die Roorda Reclamebureau ontwikkelde voor het Ministerie van Volksgezondheid. De campagne is bedoeld voor iedereen die geen wettelijk verplichte zorgverzekering heeft, ongeveer ...

Roorda zorgt voor veranderingen.

Per 1 januari gaat er een en ander veranderen in de zorg, met name in het basispakket. Sommige zaken worden niet meer vergoed, andere worden vanaf volgend jaar wel vergoed ...

Versuchen Sie das nicht zu Hause!

‘Eerst zien, dan geloven’, dacht de redactie van het Duitse tv-programma Galileo kennelijk, na het zien van onze Val Op!-viral (opdrachtgever: Ministerie van Verkeer en Waterstaat voor de weinigen die ...

Roorda houdt de aandacht vast.

Voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu hebben we de campagne ‘Laat je niet afleiden’ ontwikkeld. In deze campagne willen we automobilisten bewust maken van de risico’s van het bedienen ...

Roorda is voorbereid.

Het is vakantietijd, veel mensen trekken erop uit met de auto, en dan het liefst wel goed voorbereid. Dus met een veiligheidshamer en -hesjes en met een isoleerdeken.