Nieuwe longen voor Roorda.

Jongeren van 18 jaar als doelgroep. Een mooiere kans om je online en digitale kwaliteiten te demonstreren kun je niet krijgen. Dus zogen we bij Roorda onze longen vol met frisse lucht voor onze eerste donor campagne voor kersverse klant NTS. In 12 Vine filmpjes, op de veelgebruikte social-media kanalen YouTube, Twitter, Instagram en Vine zelf, worden jongeren geconfronteerd met de gevolgen als je anderen jouw keuzes laat maken. Thema: Je kiest toch liever zelf? En dat geldt ook voor de keuze om donor te worden. In de teasefase van de Vine campagne  spelen hiphopper Kraantje Pappie en de GTST-acteurs Ferry Doedens en Robin Martens de hoofdrollen. Daarna volgen de 9 andere Vine filmpjes met diverse onaangename verrassingen voor minder bekende Nederlanders.

 

 

Nieuwe longen voor Roorda

Naast de Vine campagne ontwikkelden we een Facebookcampagne waarin jongeren hun Facebookvrienden 'helpen' kiezen.

Hierbij kunnen zij diverse rare en grappige posts op elkaars tijdlijn plaatsen, waarin zij keuzes voor elkaar hebben gemaakt. Klikt men daarop, dan wordt men doorgelinkt naar een donor landingspagina waar bevestigd wordt dat je liever zelf je keuzes maakt. Kortom een online donorcampagne voor jongeren van 18 jaar, waar nog lang over gechat, gepost en ge-appt zal worden.

Bekijk ook het persmoment van Ferry en Robin bij RTL Boulevard hier.