Peukie? Nou nee!

Een ESPRIX en SAN award win je niet voor nix.

Recente onderzoek leert ons dat de campagne van NIX ervoor zorgt dat steeds minder jongeren gaan roken. Met uitzondering van MBO scholieren. Die blijven ongestoord door paffen. Daarom maakten Roorda en de gedragsstrategen van Tabula Rasa in opdracht van het VWS een campagne om te zorgen dat ook die jongeren zich niet meer laten verleiden door een peuk.

Dit deden we in samenwerking met Dylan Haegens. Hij maakte een vlog met 10 redenen om niet te roken. En met succes, want zijn vlog werd meer dan een miljoen keer bekeken. Bovendien gaf hij op social media veel aandacht aan de ondersteunende campagne; Peukie? Nou… Nee.

Zo lieten we niet alleen zien wat de nadelen van roken zijn, maar ook dat het beter (en heel normaal) is om ‘nee’ te zeggen. Of eigenlijk: Nou… Nee! De campagne werd online gevoerd en via schoolboards ondersteund. Deze schoolboards haakten in op de populaire faceswap functie op Snapchat.

Waarom deze campagne zo ruimschoots werd bekroond ziet u in de casefilm.

10 redenen om niet te roken - Dylan Haegens

Meer cases

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal