Case Friesland Bank: hoe het heurt

'Een heerlijk Hollandse case met een goed verhaal. Friesland Bank maakt met Jort Kelder slim gebruik van het betrouwbare en nuchtere imago van de Friezen'. Aldus de Effie jury die de campagne bekroonde met brons.

Dat we een nogal effectieve campagne voor de Friesland Bank hadden gemaakt, dat wisten we wel.En inmiddels weet iedereen het. Met een Bronzen Effie voor de ‘Een Hollander ontdekt Friesland’-campagne. De Effie jury roemde de campagne: ‘Een heerlijk Hollandse case met een goed verhaal. Friesland Bank maakt met Jort Kelder slim gebruik van het betrouwbare en nuchtere imago van de Friezen tav het rente-sentiment. Trouwens, niet alleen de Effie jury was onder de indruk van Friesland bank. Ook de Rabobank. Die kochten het hele bedrijf in 2013. Het merk verdween helaas, maar de marketingcommunicatie-case bleef werd vereeuwigd. Zoals het heurt.

Pinnen is voor paupers

Een misverstand tussen Friese bankier Wybe en Jort leidt tot de nodige verwikkelingen.

Spaar & Betaal Mix

Dit maal wordt Jort door zijn Friese vrienden uitgenodigd voor een heuse “business lunch”. Die wat anders uitpakt dan Jort had verwacht.

KlimSpaarDeposito

Op zijn eigen, onnavolgbare wijze maakt Jort de dames en heren van de bank duidelijk dat zij op het gebied van mode nog wel wat kunnen leren.

Radiocampagne

Meer cases

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal