Case Unicef: over kinderen en arbeid

Als wij campagnes maken, dan draait alles voor ons om resultaat. Daar zetten we desnoods onze eigen kinderen voor in.

Soms is dat resultaat zo bevredigend dat we er niet over uitgesproken raken. En wij zijn niet de enigen: online bleven er tot lang na de campagneperiode positieve reacties binnenstromen over onze UNICEF actie. Reden genoeg om er een film over te maken. Al was het alleen al om iedereen die onze actie heeft gesteund te bedanken. Vooral namens de kinderen in deze wereld. Dus, bij deze. En schroom niet om deze case met anderen te delen, want de boodschap veroudert niet. Nooit.

TV commercials

In de TV campagne laten we, met verborgen camera gefilmde beelden, zien hoe Nederlanders ingrijpen als ze worden geconfronteerd met kinderarbeid. UNICEF geeft je nu de kans om kinderarbeid in West Afrika ook niet langer te pikken. Op unicef.nl zie je hoe je ook daar kunt ingrijpen en samen met UNICEF kinderarbeid kunt stoppen.

LinkedIn

Op LinkedIn plaatsten we een banner waarin bezoekers zagen dat Jusuf Ad Assalia hun profiel had bekeken. Na klik op de banner verscheen zijn profielpagina met een indrukwekkende arbeidshistorie voor een 14 jarige. Na enkele secondes verscheen de page take-over met video's over Jusuf en de oplossing van Unicef. Wie op de hoogte wilde blijven van de UNICEF oplossing voor Jusuf kon hem volgen. Jusuf hield zijn volgers op de hoogte van zijn nieuwe opleiding tot timmerman.

Profielpagina take-over

Free publicity

Social engagement

Meer cases

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal