Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

In 2014 maakten we een 100% social campagne voor 18-jarigen. Met een ongekend hoge respons als resultaat.

Volgens ons de manier om die groep donor te laten worden. Strategie: 18 jarigen mogen zelf hun keuzes maken. Dus ook of ze donor willen worden kiezen ze dan liever zelf. Dachten wij. Een provocerende insteek werd uitgerold waar de 18-jarigen zich het meest bevinden: niet voor de TV, niet aan de radio gekluisterd en al helemaal niet hangend voor een billboard of abri. En áls ze dat al doen, dan met hun ogen en oren gericht op hun smartphones. Vine, Facebook, Twitter en Instagram dus.

Het resultaat mocht er zijn: 34% van de 18 jarigen koos zelf op jaofnee.nl

Vines

Facebook app

Het Facebook gedeelte van de campagne bestond uit rare, nare en grappige keuzes die je (zogenaamd) voor je vrienden kon maken. Die verschenen dan op hun timeline. Zodat ze er in paniek op klikten om het te onderzoeken of ongedaan te maken. En dan kregen ze meteen de boodschap dat ze natuurlijk liever zelf hun keuzes maken. En dat dat voor donor worden ook geldt. Twee kliks later waren ze dat dan. Als ze daar voor kozen.

Alle Vines op een rijtje.

Gewoon, omdat we ze nog steeds leuk vinden. Net als de 18 jarigen destijds. Elke Vine was klikbaar en je kwam meteen op de JaOfNee site om je te registreren als donor. Komen ze!

Meer cases

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal