Van een chatbot een experience maken

De eerste chatbot die FB Messenger veranderde in een spannende interactieve kamer.

Millennials houden van de combinatie reizen, werk en plezier maken. De ideale doelgroep voor AccorHotels. Maar hoe maak je ze bekend met hun ruim 10 verschillende formules? Simpel. Door hun korte aandacht spanne te vangen in een engaging experience die smaakt naar meer.

We nodigden ze uit in een spannende kamer die alleen toegankelijk was door het oplossen van raadsels. Met de juiste antwoorden maakte je kans op een overnachting in de kamer die je zelf net had geopend. In de raadsels verwerkten we kenmerken van de AccorHotels die de doelgroep aanspraken. Zo maakte ze direct kennis met de hospitality en beleving van AccorHotels.

Ruim 65.000 millennials bezochten de Riddle Room en meer dan 20.000 spelers namen deel aan het spel. Met een gemiddelde speeltijd van 15 minuten hebben we de aandacht van de doelgroep gegrepen en vastgehouden.

Meer cases

reclame Van een chatbot een experience maken

AccorHotels 

reclame g’woon een goed verhaal

gwoon 

reclame Afscheid van een icoon

vanAnaarBeter 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB 

reclame Druk maken om niks

D-reizen 

reclame Bont voor dieren

Bont voor Dieren 

reclame Peukie? Nou nee!

Peukie? 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal