Nieuw bij Roorda: Buurman en Buurman

Per februari is het creatieve team Angela Sudmeijer en Huib Dieltjens begonnen bij Roorda. Beide studeren aan de Willem de Kooning Academie. De komende zes maanden zullen zij de creatieve vloer van Roorda gaan versterken. Als team, maar ook solo. Huib is copywriter en Angela is designer en art director. 

 

Vertel. Waarom Roorda?

Huib: Ik ben ook nog ergens anders langs geweest, maar daar zou ik waarschijnlijk minder creatieve vrijheid krijgen. Daarnaast staat Roorda voor Gedragsverandering. Of dat nu gaat om koopgedrag, zoekgedrag of maatschappelijk gedrag. Dat vind ik interessant, ik hoop dat ik aan sociale projecten ga werken.
Angela: Mijn werk is ook vaak gebaseerd om een gedragsverandering plaats te laten vinden bij mensen. Zo heb ik een keer een ‘Anti-face recognition spray’ bedacht om mensen ervan bewust te maken dat je 24/7 een camera bij je draagt.

 

Welk bekend duo omschrijft jullie het best als team?

Angela: Het vindingrijke duo "Buurman en Buurman". Want zeg nu zelf, een goede buur is beter dan een verre vriend!
Huib: Aje To!

 

Waarom wilde je de reclame in?

Angela: Na het afronden van mijn opleiding Grafisch Vormgeven in de richting concept wilde ik mij verder specialiseren. Mijn doel was een opleiding te zoeken die mij uiteindelijk meer kan vormen tot Art Director. Het op tijd ontdekken van trends en bewegingen in diverse markten d.m.v. het volgen en onderzoeken van maatschappelijke ontwikkelingen.
Huib: Een boodschap kan op veel manieren overgebracht worden. Het zoeken naar de perfecte manier hiervan met oog op het merk en de doelgroep, daar word ik enthousiast van en krijg ik energie van. Wat mij hierin vooral aanspreekt is het toepassen van nieuwe digitale techniek en het uiteindelijk verwerken in een product.

 

Oké. First Dates of Temptation Island?

Angela: First Dates! Soms ongelofelijk ongemakkelijk. De momenten die er ontstaan en de levensverhalen die ze vertellen zijn genieten.
Huib: Eh.. Ik ben meer een Netflix persoon.

 

Wat is de eerste suggestie die je krijgt als je YouTube opent?

Angela: 015 Harley Davidson Iron 883 with Vance and Hines Short Shots
Huib: ‘Lekker Pik’! Het nieuwste nummer van de Buren van de Brandweer; een Brabants DJ collectief waar ik deel van uitmaak en waarmee we een aantal keer per week verschillende kroegen en festivals in vuur en vlam zetten.

 

Tot slot, wat voor soort advertenties worden er op jullie getarget?

Angela: Advertenties van de MOTORbeurs in Utrecht, outdoor messen van Bever en sneakers van JD Sports.
Huib: Momenteel word ik overladen met advertenties van vliegtickets. Van retourtjes Barcelona tot aan een midweekje Center Parcs aan zee. Ik ben weer iets te fanatiek opzoek geweest naar een nieuwe bestemming. Binnenkort misschien toch maar eens ingaan op die aanbieding om te overwinteren in Benidorm. ;-)