Roorda was nog nooit zo aaibaar

In de maand waarin we worden overspoeld met kerstfilms, laat Roorda harten smelten met een commercial die tot denken aanzet.

Onze nieuwe campagne voor Bont voor Dieren is nog mooier geworden dan we ’m zelf hadden bedacht. Samen met TheBoardRoom supporten we Bont voor Dieren met een film die vlak voor de kerst alle haren omhoog doet staan. Niet alleen om zijn schoonheid maar ook de schrijnende realiteit in de staart van de film.

De film bleef niet onopgemerkt. Binnen 24 uur was de film meer dan 200.000 keer bekeken, uitgezonden bij EditieNL, door diverse media opgepakt en zelfs andere goede doelen en BN’ers LINDAJORTHENNY en GEORGINA deelden de film via hun kanalen.

De campagne is ontstaan vanuit het inzicht dat elk mens van nature dierenlievend is. Vanaf onze geboorte willen we dieren knuffelen, aaien, vasthouden en verzorgen. In de film confronteert Bont voor Dieren de kijker met de vraag ‘waar hield de liefde op?’ Op welk moment werd jouw liefde voor mode groter dan de liefde voor dieren en koos jij ervoor om van een levend wezen, een accessoire te maken? Roorda heeft bewust gekozen voor een positieve insteek om zo mensen echt te raken en het koopgedrag daadwerkelijk te beïnvloeden.

Deze film bewijst maar weer eens hoe tof, inspirerend en waardevol het is om met nieuw talent samen te werken. Aanstormend regisseur Joren Molter regisseerde de film. In zijn entourage volgde nog veel meer talent. Onder andere cameraman Tijn Sikken die met ongelooflijk veel liefde en geduld baby’s, kinderen en dieren (een combinatie die vraagt om problemen) filmde. Maarten Ernest legde een eerste edit neer die ons volledig wegblies en waar we eigenlijk niets meer aan hebben durven en hoeven veranderen. Componist Hans Nieuwenhuijsen bezorgde kippenvel met een score die je meeneemt in de film en de apotheose vlijmscherp invult. Roorda bedankt TheBoardRoom, de crew en alle vrijwilligers die hun kinderen, dieren en kribbe’s met ons hebben gedeeld.