Joeri Jansen heeft o.a. meegewerkt aan:

Roorda weet wat wel en niet mag

Roorda en jongeren: a match made in heaven. In onze nieuwe campagne voor het Ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid maken we van werkende jongeren MoneyMakers. Jongeren tussen de 13 en 17 jaar ...

Roorda brengt BOB naar huis

In de 17 jaar dat de BOB campagne loopt is het aantal weggebruikers met alcohol achter het stuur flink gedaald. De algemene norm is dat je wanneer je uitgaat, niet ...

Roorda blocked marteletalage

Deze kerst gaf Roorda aan Bont voor Dieren een moving billboard cadeau. Het billboard werd pontificaal voor de met bont gevulde etalage van Woolrich geplaatst. Voorbijgangers konden de protest actie steunen door het ...

Roorda heeft het al 5 jaar over NIX

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, blijkt uit ...

Roorda knalt bewust

Afgelopen zomer had Donnie een grote hit (2,4 miljoen Spotify plays) met zijn Snelle Planga. Deze opvallende zonnebril ging al snel viraal. Toen we in de herfst werden gebriefd op een ...

Roorda heeft er zin in

Tempo-Team is niet alleen de leukste werkgever van Nederland. Het is ook de leukste opdrachtgever. Zo gaven ze ons de opdracht het merk nog meer plezier te laten uitstralen. Daar hadden we ...

25 jaar Roorda Reclamebureau

Dit jaar viert Roorda haar 25 jarig bestaan. En wie jarig is trakteert. Roorda doet dat met een boekje van eigen deeg. Een machtig boekje van bijna 300 pagina’s. Het 25 jarig ...

Roorda introduceert MONO

De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen ...

Roorda maakt kans op Gouden Loekie

Elk kwartaal worden de tien favoriete commercials van dat kwartaal door een onafhankelijk publiekspanel gekozen. En dit kwartaal kozen ze voor onze LG OLED TV commercial waarin je als kijker ...

Roorda introduceert De Studie Prepper

Alle jongeren moeten snappen hoe je een studie kiest, start en betaalt. Dus ook hoe je studiefinanciering regelt of bijvoorbeeld hoe een toelatingsprocedure werkt. Daarom introduceert Roorda de ‘Studie Prepper’ ...

Roorda gaat naar de gallemiezen

PC Uitvaart bestaat al ruim 85 jaar en mag zich daarmee gerust de enige echte Amsterdamse uitvaartmaatschappij noemen. Deze Amsterdamse oorsprong claimen we door in de campagne typische Amsterdamse uitdrukkingen te gebruiken. Deze zijn ...

Roorda is er voor iedereen

Het College voor de Rechten van de mens gaf Roorda de opdracht om een campagne te maken die alle Nederlanders weer bewust maakt van hun mensenrechten. Deze ging van start ...

Roorda geeft een toegift

Iedereen maakt zich weleens sterk voor de goede zaak. Met een toegift kan iedereen aan het einde van zijn leven nog één keer opkomen voor de dingen die ze belangrijk ...

Roorda houdt van g’woon

Superunie is de inkooporganisatie van 13 retailformules waaronder Spar, Coop, DekaMarkt, Dirk van den Broek, Hoogvliet, Plus en Vomar. Om meer inkoopvoordeel en communicatiekracht te creëren besloot Superunie om de ...

Roorda ontleedt de vastgoedmarkt

Een transparante zakelijke vastgoedmarkt heeft meer voordelen dan nadelen. Dat weet Ventu als geen ander. Tijd voor verandering. Ventu gelooft in het belang van goede huisvesting voor ondernemers en dat ...

Roorda checkt voor vertrek

VanAnaarBeter brengt weggebruikers op de hoogte van de geplande wegwerkzaamheden en roept op om voor vertrek je route te checken. Zo kan iedereen de slimste keuze maken, door bijvoorbeeld een ...

Roorda helpt bij het maken van keuzes

In gemeenschappen waarin het belang van het collectief zwaarder telt dan de individuele wensen is het maken van eigen keuzes helaas niet altijd vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan het zelf mogen ...

Roorda zet stagiaires in tegen Bont

Bont voor Dieren zoekt in een zesdelige serie samen met Felix en Ilse de oplossing voor het bontoverschot. Steeds meer mensen leveren hun bontkraag, jas en accesoires in. Maar wat moeten ...

Roorda zegt Goodbuy!

Last minutes: daar moet je snel bij zijn. Voor je het weet zijn ze weg. En dat wil je niet hebben want het liefst knijp je er zelf even tussenuit. ...

Roorda bedankt praatpaal

De gele praatpaal is al 57 jaar lang een icoon langs de Nederlandse snelweg. Het was een reddingsboei langs de weg bij pech. Als je zoveel voor alle Nederlandse automobilisten ...

Roorda zet je moeder in

Sinds 1 januari 2017 heeft het Openbaar Ministerie de bevoegdheid om gebruikers van geweld in combinatie met drugs of alcohol zwaarder te straffen. Aan Roorda de schone taak om hooligans ...

Roorda supports eindbazen

Jongeren informeren over de rechten en plichten van bijbanen en vakantiewerk is best lastig, want de regels die veranderen bijna per levensjaar. Daarnaast zijn jongeren niet zelf actief op zoek ...

Roorda doet niets voor nix

Ouders spelen een belangrijke rol in het voorkomen dat hun kinderen voor hun 18e jaar roken en drinken. Uit recent onderzoek blijkt dat een ruime meerderheid van de ouders achter ...

Roorda scoort bij ADCN

Bont is weer helemaal terug in het straatbeeld. Vooral de merken Canada Goose en Airforce zijn zeer populair. Daarnaast zien we steeds meer schoenen met bontkraag en accessoires als sleutel- ...

Roorda geeft een rondje met Douwe

Samen met Roorda en Tabula Rasa doet BOB al 15 jaar zijn best om automobilisten nuchter te houden. En dat doen we met succes: sinds BOB achter het stuur zit ...

Roorda was nog nooit zo aaibaar

Onze nieuwe campagne voor Bont voor Dieren is nog mooier geworden dan we ’m zelf hadden bedacht. Samen met TheBoardRoom supporten we Bont voor Dieren met een film die vlak ...

Roorda helpt Tempo-Team aan vaste banen

Voor tijdelijke krachten ga je natuurlijk naar Tempo-Team. Dat is niks nieuws. Maar ook als je vast personeel zoekt kun je de werving & selectie met een gerust hart aan ...

Roorda haalt het acht uur journaal

Onze billboards langs de snelweg zijn u vast niet ontgaan. Mocht u toch nog hardnekkig aan het appen zijn bij het passeren van ons werk, kijk dan even naar het acht uur journaal ...

Nieuw jasje voor Bont voor Dieren website

Bont voor Dieren streeft naar een mondiaal verbod op de productie en verkoop van bont. Daarnaast voert de stichting campagne om de consument bewust te maken over de herkomst van bont ...

Van A naar Beter, via Roorda

Van A naar Beter probeert mensen zo goed mogelijk te informeren over aanstaande wegwerkzaamheden. Zo voorkom je grote vertraging. Maar dan moeten mensen niet vergeten om op de site te ...

Roorda vecht voor een Bijbaan

Hoeveel uur mag je werken? Hoelang mag je pauze houden? Wat is het minimumloon? Veel tieners weten geen antwoord op deze vragen wanneer zij aan een bijbaantje beginnen. Hoog tijd ...

Roorda brengt MBO studenten met het OV

Tijden veranderen. De OV-jaarkaart heet nu een ‘studentenreisproduct’ en binnenkort mogen MBO studenten die jonger zijn dan 18 jaar hier ook gebruik van maken. Zij kunnen dus gratis met het ...

Roorda helpt studenten zonder plan

Scholieren hebben in hun eindexamenjaar al genoeg aan hun hoofd. Roorda helpt ze daarom bij het maken van een gedegen plan voor de selectie en inschrijving voor hun vervolgopleiding. Dat doen we ...

Waterpret bij Roorda

Een van de taken van Waternet is zorgen dat iedere Amsterdammer drinkwater krijgt. Dat doen ze al een tijdje. Maar wat er gaat veranderen is dat iedereen zonder eigen watermeter ...

Stage lopen via Roorda

De nieuwe campagne staat in de steigers. Met als insteek: MBO studenten komen niet alleen om te leren, maar ook om je bedrijf te vernieuwen. Als eerste wapenfeit leverde Roorda ...

Roorda deelt geen peuken

Voorkomen is beter dan genezen. Zeker wat roken betreft. Want wie niet met roken begint, hoeft er ook niet mee te stoppen. En dat scheelt niet alleen een hoop moeite, ...

Roorda geeft veilig werken een gezicht

Veiligheid op de werkvloer is belangrijk. Zeker voor bedrijven met risicovolle werkomstandigheden. Want je kan allerlei veiligheidsmaatregelen treffen zoals, brandalarmen, brandblussers en sprinklers, maar uiteindelijk zijn het de werknemers die ...

Don’t catch ‘em all

Pokémon Go is groot. Heel groot. En ook bij Roorda zijn we gek op het vangen van deze digitale beesten. Waar we minder gek op zijn is het vangen van ...

Geen zomer zonder BOB

De zomer van 2016 biedt weer allerlei gelegenheden tot gezelligheid. Daarom zorgden we voor de nodige reminders om niet beschonken achter het stuur te kruipen. Roorda is natuurlijk vóór feestjes, ...

Roorda <3 taal

Roorda mocht een nieuw online platform ontwikkelen, waarop alle organisaties en stichtingen die zich inzetten tegen laaggeletterdheid informatie kunnen delen. Ook het logo van Tel Mee Met Taal is door ...

pratenoverjouwkeuzes.nl: taboes doorbreken.

Je eigen keuzes mogen maken is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan studiekeuze, partnerkeuze of geloofsvrijheid. Vooral in gesloten gemeenschappen kunnen sommige mensen niet zichzelf zijn. In deze campagne ...

Roorda en studenten tegen martelmode.

Met zoveel alternatieven, waarom zien we dan toch zo veel jassen met bontkraagjes? Dat is de boodschap van deze pre-roll voor Bont voor Dieren. Ontwikkeld door studenten van de HKU en ...

Roorda maakt zich druk om niets.

De nieuwe commercial van D-reizen. Geen tranentrekker, maar wel een warme commercial. Letterlijk. Het gaat immers over zonvakanties. En het verzorgen van vakanties, daar blinkt D-reizen in uit. Zij verzorgen ...

Ben je Bob, zeg het hardop!

In onze nieuwe Bob campagne roepen we op om tijdens het stappen, op een bedrijfsborrel, een feestje of in de sportkantine jezelf direct kenbaar te maken als Bob. Dat schept ...

Weer NIX.

Na een SAN Accent en Zilveren Esprix heeft Roorda Reclamebureau nu ook de felbegeerde Zilveren Effie in de wacht gesleept voor NIX18. De NIX18 campagne is hiermee de meest effectieve overheidscampagne van het ...

Nieuws in het nieuws.

Zoals u weet zit Roorda nooit om een mening verlegen. Of het nu over het koningshuis, Sabia Boulahrouz of radicaliserende moslim jongeren gaat. Roorda heeft niet alleen een mening maar denkt ook mee over ...

Roorda trekt de stekker eruit.

Roorda Reclamebureau wordt steeds socialer. Meer dan de helft van onze campagnes hebben een online en social component. En daar zijn we trots op. Toch vragen we ons steeds vaker ...

Roorda helpt je op weg.

Stel je maakt een radiocommercial voor vanAnaarBeter, zorg je dan:   A. voor een leuk concept A. voor een heldere boodschap, of; A. iets dat opvalt   Juist! Antwoord A, want dat leidt naar beter. Luister zelf maar:

Roorda doet sociaal in Cannes.

We zijn niet zo van het pochen, maar dit moet er toch echt even uit. Met onze 18-jarigen social campagne voor Donor hebben we een Cannes Lions shortlist nominatie te ...

Creativiteit als wapen tegen radicalisme.

Bij Roorda gaan wij nooit lastige opdrachten uit de weg. Dus zei Creatief Directeur Joeri Jansen meteen JA tegen wellicht de moeilijkste opdracht die je vandaag de dag zou kunnen ...

Sexy volgens Roorda.

Sex in de reclame is bijna ouder dan sex zelf. En een dankbaar onderwerp dat de gemoederen altijd weer in beweging brengt. Ook bij Roorda. Creatief Directeur Joeri werd dan ...

Roorda daagt ouders uit creatief te zijn.

Voor de volgende fase van de NIX campagne besloten we onze creativiteit te gebruiken om ouders van jonge kinderen te inspireren. In 3 nieuwe films zien zij hoe andere ouders ...

Roorda schrijft geschiedenis in teer.

Binnen roken is smerig. Overal. Dus ook in kleine café’s. Tot nu toe ontsprongen zij de dans, maar nu is het ook daar echt afgelopen. Een vervelende boodschap. Voor een ...

NIX nieuws.

Het gaat goed met NIX18. Na ruim een jaar campagne voeren is Nederland bekend met NIX18, weet men waar het voor staat, vindt men NIX  normaal en handelen ouders en ...

Roorda. Gereserveerd voor D-reizen.

Bij Roorda houden we niet van vakantie. Wij houden van werken. Wat niet wil zeggen dat we geen idee hebben wat vakantiegangers belangrijk vinden: de zekerheid van het mooiste plekje ...

Afspraak = Afspraak.

2014 was alweer het tweede jaar voor onze campagne van NIX. Een jaar waarin grote stappen zijn gemaakt in zowel houding en gedrag. Steeds meer ouders maken de afspraak van ...

De zorg verandert, Roorda verandert mee.

Per 1 Januari 2015 is de zorg in Nederland anders georganiseerd. Aan Roorda de schone taak om deze veranderingen eens helder uit te leggen. En laat dat nou net onze ...

Roorda geeft om je oren.

Ook Roordianen bezoeken concerten of wagen wel eens een dansje in een club. Zo staat Joeri Jansen geregeld met zijn dochters bij Kanye West en Beyoncé, kan reggae niet hard ...

‘Ben jij al donor?’

Als ons gevraagd wordt om campagne te voeren voor meer donorregistraties is ons antwoord heel simpel: JA. En dan halen we ook alles uit de kast. Dus verzorgden we niet ...

Roorda daagt D-reizen uit.

Als je echt zo zeker weet dat je de goedkoopste bent voor vliegtickets, zit er maar één ding op, vonden wij. Put your Persoonlijke Reisassistenten where your mouth is. Dus ...

Roorda gaat los.

Zelfredzaamheid is niet alleen voor de klanten van Univé een groot goed. Zelf houden we ook wel van een beetje losgaan. Daarom hebben we voor de nieuwe woonverzekeringen campagne van ...

NIX zonder ID.

NIX is de afspraak. Niet roken, niet drinken onder de 18 wordt inmiddels steeds breder gedragen als norm door ouders, horeca, sportclubs, supermarkten, scholen en iedereen die de jeugd een ...

Roorda haakt Last Minute in.

De inhaker behoort tot het wapenarsenaal van elk zichzelf respecterend merk. En voor het bureau is het altijd weer een feestje. Zoals tijdens het WK. Alles gaat aan de kant ...

Hoe ondernemend wilt ú adverteren?

Roorda kan meer dan reclame maken. Univé benutte ons talent deze keer met de ontwikkeling van het online platform: De Univé Ondernemersscan.  De ondernemersscan wordt geïntroduceerd met een TV commercial, ...

Nieuwe longen voor Roorda.

Jongeren van 18 jaar als doelgroep. Een mooiere kans om je online en digitale kwaliteiten te demonstreren kun je niet krijgen. Dus zogen we bij Roorda onze longen vol met ...

Roorda plukt de vruchten van Univé.

In een tijd waar alles om budgetten en kosten lijkt te draaien, kiest verzekeraar Univé juist voor de mensen. De mensen van Roorda. Niet na, maar al tíjdens de pitch ...

Zo houdt Roorda werk gezond.

Vakbond FNV strijdt al jaren voor de werknemers, zorgverzekeraar Menzis doet hetzelfde voor de gezondheid van Nederland. Een combinatie van beide partijen resulteert in een communicatieplatform en een collectieve zorgverzekering, ...

Roorda gooit met eten.

We willen het allemaal wel eens, maar we mogen het nooit. Lekker met eten gooien. Roorda vond dat het maar eens afgelopen moest zijn met het bederven van die lol ...

Roorda gaat niet ver.

Wuivende palmen, hangmatten op verlaten tropische stranden, gebronsde vrouwen in kleine bikini’s. Het had allemaal gekund. Maar Roorda draaide de eerste commercial voor D-reizen doodleuk in een woonwijk te Amstelveen. ...

Roorda is het bureau van NIX.

Dat we bij Roorda volop van de geneugten des levens genieten wil niet zeggen dat we het slecht voor hebben met de jeugd. Vandaar dat het hele bureau zich heeft ...

Roorda serveert de waarheid op tafel.

Onder de Nederlanders leven veel misvattingen over eten. Krijg je van varkensvlees puistjes? Is verse groente nou gezonder dan diepvriesgroente? Moet je appels schillen vanwege bestrijdingsmiddelen? Het is tijd voor ...

Hoe gezond is de kantine van…

Marsen, Snickers, Mierzoete roze koeken, het is voorbij. Roorda zorgt met Eddy Zoëy dat schoolkantines vanaf nu echt gezond worden. Eddy en zijn cameraploeg gingen onverwacht de scholen binnen, samen ...

Ministerie van EZ haalt Roorda aan boord.

Vanuit het Ministerie van Economische Zaken kreeg Roorda de opdracht om de communicatie rond een wereldtop te organiseren. Het summit over de toekomst en het belang van onze oceanen voor ...

Roorda is al klaar voor de zomer.

Waar zelfs de lente nog op zich laat wachten, is Roorda klaar voor de zomer. In navolging van de succesvolle januari campagne voor Achmea Health Centers, grijpen we de laatste ...

Havenbedrijf Amsterdam legt aan bij Roorda.

Alle nieuwe klanten zijn ons even lief. Maar soms meert er eentje aan waar je extra trots op bent. Havenbedrijf Amsterdam is zo’n klant. Meer een wereld op zich, dan zomaar ...

Direct Pay kan weer jaren verder.

Direct Pay zorgt dat je rekening wordt betaald. Ook als dat niet vanzelf gaat. Want alleen als je wordt betaald kun je door. Dat incasseren doet Direct Pay heel netjes. ...

Een zachte campagne met harde resultaten.

U kent ons favoriete kaasmerk natuurlijk om zijn bijzondere smaak en opvallende campagne. Fluweelzacht, als een zachte kus van Hanna Verboom. De resultaten van vorig jaar logen er niet om. 

Effectieve reclame op Europese schaal.

Een activerende campagne en een onthullende app voor Proefdiervrij hebben de Europese politiek overtuigd. Voortaan worden er geen proefdieren meer gebruik om cosmetica op te testen. Eindelijk gerechtigheid. Een mooier ...

Fles je vrienden met Roorda.

In opdracht van Het Ministerie VWS was het aan Roorda om een wetswijziging te communiceren. Vanaf 1 januari is het voor jongeren onder de 16 strafbaar om in het openbaar ...

Roorda begint 2013 krachtig.

Ook in 2013 halen Roorda en VSM hun kracht weer uit de natuur. En om het jaar gezond af te trappen hebben we de kracht van de natuur verbeeld in een feestelijke vuurwerkparade. ...

Roorda en UNICEF gaan voor nul.

Op dinsdag 20 november (Internationale Dag van de Rechten van het Kind) trapt Roorda Reclamebureau de nieuwe campagne voor UNICEF af met een monumentale actie. Rondom de Ziggo Dome in Amsterdam ...

Hoe het heurt? Met een effie.

Dat Roorda Reclamebureau een heel effectieve campagne voor de Friesland Bank heeft gemaakt, dat wisten we wel. Nu weet iedereen het. We hebben namelijk een Bronzen Effie gewonnen voor de Een Hollander ontdekt Friesland-campagne. ...

Reclame à la carte voor Visade.

Eten à la carte kun je allang, maar wonen à la carte pas sinds kort. En Visade maakt het mogelijk. Zo kun je nu zelf bepalen hoe je gevel er ...

Roorda scoort met groenten.

Onder het motto: ‘een goed voorbeeld doet goed volgen’ laat Na-aapje nu ook aan kinderen zien dat het belangrijk is gezond te eten en voldoende te bewegen. Deze campagne, ontwikkeld ...

Roorda vindt de sportschool opnieuw uit.

Fitness is vaak “one size fits all” en alleen voor die mensen die al sterk en strak zijn. En dat terwijl ieder mens en ieder lijf verschillend is en iedereen ...

Roorda pakt een Accent.

Op het afgelopen SAN-gala mochten we weer eens het podium op om, samen met onze gewaardeerde klant Friesland Bank, zo’n mooie roestvrijstalen kubus op te halen. De jury kende ons ...

Pinnen? Is voor paupers!

Jort Kelder schittert opnieuw, in de kakelverse (derde) TV-commercial die wij voor Friesland Bank maakten. Waarin een misverstand tussen Friese bankier Wybe en Jort leidt tot de nodige verwikkelingen.

Roorda gelooft in mond-op-mond reclame.

Voor Maaslander ontwikkelde Roorda een zinnenprikkelend communicatieplatform waarbij de focus ligt op de unieke zachtheid van Maaslander kaas. ‘Maaslander. Zacht als geen ander.’ is het nieuwe thema dat we through-the-line ...

Roorda in de dagbladen.

We hebben weer een nieuwe klant mogen verwelkomen: de Combinatie Nederlands Dagblad en Reformatorisch Dagblad, kortweg ND&RD – volgens Adformatie’s kerstrapport de meest gewaardeerde dagbladuitgever van 2011. Roorda is direct voor ND&RD aan de slag gegaan, ...

Batavus: op weg naar Roorda.

Batavus, het beroemdste fietsenmerk van Nederland, is terug bij Roorda Reclamebureau. Met de onverbiddellijke opdracht: zet Batavus opnieuw en voorgoed op de kaart als dé autoriteit en marktleider als het ...

KLM kiest Roorda en SuperFly.

Trots zijn we op onze nieuwe klant KLM. En net zo trots op SuperFly, het eerste werk dat wij voor KLM mochten maken. We ontwikkelden zowel de naam, het character ...

Roorda laat Proefdiervrij groeien.

Even wat trotse cijfertjes: de Time2makeup app die wij voor Proefdiervrij ontwikkelden, en op 24 april lanceerden, is inmiddels al bijna 30.000 maal gedownload en geloof ons: dat is fors. ...

Roorda gaat voor proefdiervrije cosmetica.

Voor Proefdiervrij maakte Roorda een campagne die het gebruik van diervriendelijke cosmetica aanmoedigt. Centraal in de campagne staat de Time2makeup app. Die gratis app maakt het mogelijk om met de camera ...

Roorda geeft vissen een stem.

Roorda heeft voor Greenpeace een online campagne ontwikkeld om de strijd tegen overbevissing te steunen. In deze campagne roept Nederland staatssecretaris Bleker op zijn visbeleid aan te passen. Hoe? Geef ...

Een campagne met een staartje.

Voor Proefdiervrij heeft Roorda een commercial met Dennis gemaakt, waarin een vernieuwde ex-proefmuis deze keer het even vernieuwde gedachtegoed van Proefdiervrij uitdraagt.

Roorda laat zich niet afleiden.

Als onderdeel van de campagne ‘Een beetje chauffeur laat zich niet afleiden’ ontwikkelden wij voor Veilig Verkeer Nederland de Auto Reply App waarmee het een stuk simpeler wordt om je aandacht bij ...

Roorda pikt het niet.

Voor UNICEF is onze nieuwste campagne van start gegaan: “Kinderarbeid. Dat pikken we niet.” In deze campagne laten we op indringende wijze zien hoe Nederlanders ingrijpen als ze worden geconfronteerd ...

Roorda gaat voor Gouden Loeki.

Onze commercial “Wadlopen” met Jort Kelder voor Friesland Bank heeft de halve finale van de Gouden Loeki-verkiezing bereikt! In december gaan in totaal 36 TV-commercials strijden om ‘n plaats in ...

Roorda valt op.

Om het belang van goede fietsverlichting te onderstrepen hebben we in opdracht van De Fietsersbond en haar partners de “Ik Val Op!”-campagne ontwikkeld. Onderdeel van deze campagne is een speciale ...

Roorda timmert weer aan de weg.

Wie telefoneert in de auto, of elektronische apparatuur bedient, heeft veel minder aandacht voor de weg. Zelfs als je handsfree belt. Om dit onder de aandacht te brengen is Veilig ...

Friesland Bank pakt hoofdprijs.

Friesland Bank is – en we mogen wel zeggen zeer verdiend – uitgeroepen tot (tromgeroffel) Radioadverteerder van het Jaar! Dat gebeurde tijdens de uitreiking van de RAB Awards, de prijzen die ...

Lee Towers en Roorda doen het op hun manier.

Het wordt steeds drukker op de weg. Ook in het Rotterdamse. Reden voorDe Verkeersondernemingom Roorda Reclamebureau in te schakelen. Om een opvallende campagne te ontwikkelen die weggebruikers op een niet ...

Friesland Bank: The Making Of.

De spectaculaire nieuwe TV-commercial voor Friesland Bank met Jort Kelder in een schitterende hoofdrol was productietechnisch op zijn zachtst gezegd geen sinecure. Twee dagen lang werd het Wad in Friesland ...

Opnieuw loftrompet voor Friesland Bank.

Alweer staat onze campagne voor Friesland Bank in de schijnwerpers. Dit keer zelfs in het Financiële Dagblad, dat een uitgebreid artikel wijdt aan het succes van onze campagne waarin Jort Kelder de hoofdrol ...

Nieuw van Roorda: Na-aapje.

Het blijft voor veel ouders lastig om ervoor te zorgen dat hun kinderen zo vaak mogelijk gezond eten en voldoende bewegen. Om ze daarbij ’n handje te helpen ontwikkelden we ...

Fris werk voor VSM.

Voor iedereen die er aan het einde van de dag achterkomt dat de alles verzengende zon iets te goed zijn werk heeft gedaan is er gelukkig Calendulan Zon van VSM, een handige spray ...

Dennis scoort op Facebook.

Sommige ideeën blinken uit door hun eenvoud. Dat geldt zeker voor onze online aktie die we voor Proefdiervrij ontwikkelden. En waarin Dennis natuurlijk weer de hoofdrol speelde.

Roorda zoekt dekking.

‘Zoek dekking!’ is de titel van de campagne die Roorda Reclamebureau ontwikkelde voor het Ministerie van Volksgezondheid. De campagne is bedoeld voor iedereen die geen wettelijk verplichte zorgverzekering heeft, ongeveer ...

Roorda en Jort Kelder gaan voor betaalpot.

Onze succesvolle TV- en radio-campagne voor Friesland Bank wordt vervolgd. Dit maal wordt Jort door zijn Friese vrienden uitgenodigd voor een heuse “business lunch”. Die wat anders uitpakt dan Jort ...

Roorda geeft kleur aan de zorg.

Hoe weet je nu of je geschikt bent om in de zorg te werken? Er is in ieder geval 1 vraag die je jezelf kunt stellen: doe je graag iets ...

Roorda aan de Bordeaux.

Voor Bordeaux organiseerden we in december de allereerste Dress & Drinks Party, waarbij op een verrassende manier de koppeling werd gemaakt tussen wijn en mode en zo de vele facetten ...

Roorda zorgt voor veranderingen.

Per 1 januari gaat er een en ander veranderen in de zorg, met name in het basispakket. Sommige zaken worden niet meer vergoed, andere worden vanaf volgend jaar wel vergoed ...

Roorda is voorbereid.

Het is vakantietijd, veel mensen trekken erop uit met de auto, en dan het liefst wel goed voorbereid. Dus met een veiligheidshamer en -hesjes en met een isoleerdeken.