Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

Samen met Roorda doet BOB al 15 jaar zijn best om automobilisten nuchter te houden. En dat doen we met succes: sinds BOB achter het stuur zit zijn er steeds minder verkeersdoden. 15 jaar BOB mag daarom best met een klein rondje gevierd worden.

In deze online campagne trakteerde Douwe Bob bestuurders op een achterbanksessie tijdens hun BOB rit. De sessies werden live gestreamed via Facebook, streaming banners en 15jaarbob.nl. Om kans te maken op de achterbanksessie konden bestuurders een Spotify playlist samen stellen met hun favoriete hits van de afgelopen15 jaar.

Kijkers thuis interacteerden live met Douwe Bob via Facebook en BOB.nl. Voorbijgangers op het Rembrandtplein konden ook meegenieten, via de livestream op het grote scherm. Dit alles heeft een bereik opgeleverd van 8 miljoen waarvan ruim 2,5 miljoen unieke bezoekers.

Deze activatie was voor opdrachtgever Rijksoverheid de eerste keer dat het complete campagne budget online werd ingezet. De succesvolle engagement, het bereik van de campagne en ook de erkenning vanuit het vak met de nominatie voor beste campagne Dutch Interactive Award bewezen dat naast traditionele media ook online een volwaardig alternatief is. Of in de woorden van de DIA jury:“Innovatieve en zeer interactieve campagne, waarbij het experiment niet uit de weg is gegaan. Groot organisch bereik. Bijzonder is een livestream met 4 camera’s. Kleiner thema maar oplossing is zeer interessant. Knap ook met beperkt budget.”

Meer cases

reclame Case Donorjournaal: nieuwer dan nieuw

Donorjournaal 

reclame Case Unicef: over kinderen en arbeid

Unicef 

reclame Case Friesland Bank: hoe het heurt

Friesland Bank 

reclame Case Proefdiervrij: de slimme cosmetica App

Proefdiervrij 

reclame Case 18 jarigen: geen traditioneel middel te bekennen

18 jarigen 

reclame Case NIX18: nix is voor altijd

NIX18 

reclame Case Rookvrije Horeca: recht tussen de longen

Rookvrije Horeca 

reclame Case 15 jaar BOB: Roorda geeft een rondje

15 jaar BOB